Gedda 24 Postad 8 Augusti , 2013 Hej! Är det någon här på forumet som vet något ställe som har prisvärda kilremmar? Har googlat lite och hittade något ställe som skulle ha 1018:- för en kilrem sökte även utanför landets gränser och hittade samma storlek för 250:- i USA. Kilremmarna i maskin är inte bytta sedan -77 så tänkte att det kan vara bra att ha några i reserv! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 8 Augusti , 2013 Jag har köpt hos Wennerlunds maskin i Mölndal. T.ex kuggrem till styrautomaten. Fick den i längd exakt antal kuggar. De hade olika kuggrör och skar till den bredd jag ville ha. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 8 Augusti , 2013 Ok då ska jag nog lägga en mailförfrågan dit och se vad dom har att erbjuda, det är ju rätt saftiga remmar jag ska ha. SPB-4750 dvs 475cm i omkrets Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 8 Augusti , 2013 nu hamnade dock fotot på högkant Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 234 Postad 8 Augusti , 2013 Har du varit i kontakt med Kuntze? http://www.kuntze.se/products/kilremmar-vibrationsdampare/kilrem-spb-264 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 8 Augusti , 2013 Hej, finns även två firmor i Sisjöns industriområde om du enligt Forgus tips ovan skulle besöka Mölndal.[Gjorde en liten kartskiss nära slutet av DENNA gamla tråd, och firma2 (Lundgrens) har en hemside-katalog med profilskisser. (Länken tydligen ändrad, klicka istället HÄR och sök transmissioner/smalkilremmar/SPB. Längden 4772 mm verkar lagerföras.) Och nej, jag har ingen anknytning alls - förutom som nöjd privatkund vid enstaka tillfällen - hos dessa firmor om nån skulle få för sig det. ] Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 8 Augusti , 2013 Tackar för tipsen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser