Micke9000 16 Postad 6 Augusti , 2013 Hej på er Efter ett par dagar ute i skärgården så ser jag på min Nasa batteri mätare att jag bara har 12,3v i banken om tre nya 75ah batterier Jag får en max laddning på 1ampere på 80w solcellen. Har en vikbar solcell på 50w som jag nu tog fram. Vipps laddade 50w solcellen 2,5ah Vad kan ha hänt med min 80w solcell? Har mätt och jag får ut 20v obelastad som det ska vara enl spec Någon som har nån idé vad det kan vara? Mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Figo 31 Postad 6 Augusti , 2013 Har du tänkt på att batterimätaren mäter totala strömmen i/ur batteribanken. Dvs du kanske samtidigt plockar ur ett antal ampere i förbrukning så att totalsumman in/ut blir laddning på 1 ampere. // LG Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke9000 16 Postad 6 Augusti , 2013 Hej Jo det tar jag hänsyn till Stängde av alla förbrukare och nasan visade 0Ah Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 6 Augusti , 2013 Jag har sett några solpaneler där anslutningen mellan själva solcellerna och plinten i kopplingsdosan gett sig. Får man spänning när panelen är obelastad men som sjunker vid belastning brukar tyda på kontaktsvårigheter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke9000 16 Postad 6 Augusti , 2013 Bra idé Har nu lött om anslutningarna plus satt dit nya kablar från plintarna. Nu vart det såklart övermulet så jag får avvakta med testet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser