rool 3 Postad 6 Augusti , 2013 Jag köpte ny generator då jag trodde det var den det var fel på eftersom den endast gav ca 10.5ah laddning, men trots att jag bytt generator verkar inte batterierna ladda, efter en natt ute med lite musik var batterierna döda, och när jag kablat igång motorn dog den efter ett tag trots att jag hade kört drygt 30 minuter, batteriet nästan urladdat!! Vad kan felet vara? Laddningsrelä? Jag är 99% säker på att jag kopplat plus och minus till rätt pol på generatorn, så den borde vara rätt kopplad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seawing 10 Postad 6 Augusti , 2013 Har du kopplat den lilla kabeln som kommer från startnyckel/lampan? Generatorn måste ha ström för att kunna ge ström. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Slowrider 65 Postad 7 Augusti , 2013 Hej! Tråkigt när det krånglar, det finns lite tips och råd att läsa här. Bortse från vilket företag det är som gett ut den, det är fritt att handla vart som helst, men läs det som står på t.ex. sida 34-35. http://www.skyllermarks.se/wp-content/uploads/2013/04/Skyllermarks-Elguiden-2013-uppslag.pdf Lycka till! Mvh Jocke. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 7 Augusti , 2013 Har du batterimätare som säger att batteriet fått 10,5Ah eller är det A du menar? Har du ett batteri för allt i båten? Ett batteri som är slut beter sig som på din beskrivning. Lätt att kolla t.ex låna bilbatteriet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser