Steffe4 0 Postad 6 Augusti , 2013 Hej! Äger en selco med en Suzuki dt65 på men problemet är att när man gasar runt på sjön med ring eller vattenskidor så blir båten jätte vält sjuk funkar perfekt med wakeboard men har testat att lägga 40-50kg i fram änden på den fast tyckte den blev mer vält sjuk har någon en idé hur jag ska fixa detta? Hjälper det kanske att montera 2st trim plan? Tack i förhand stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
df90 14 Postad 6 Augusti , 2013 Vad innebär vält sjuk?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 6 Augusti , 2013 Han menar nog vältsjuk. Att den är benägen att kantra väldigt lätt. Har dock ingen förklaring till att det funkar bra med wakeboard, men inte vattenskidor... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frans73 8 Postad 6 Augusti , 2013 Båten överplana förmodligen dvs doppar nosen, sandsäckar eller bärplan gör att du får ännu mer problem Har du rätt rigg på motorn har för mig att alla selco skall ha kort rigg, har du tilltat ut motorn tillräckligt så att den lyfter nosen lite mer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Steffe4 0 Postad 6 Augusti , 2013 Yes har kortrigg på den och den är Max tiltad, kan det hjälpa att tynga ner den i bakänden på båten då så att den lyfter nosen mer? Ledsen för fel stavningar men är dyslektiker Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
happysix 44 Postad 6 Augusti , 2013 Många vattenskidbåtar har ett fäste på en ställning eller pinne så draget kommer högre upp. Kanske det kan hjälpa dig. Jag vet ej om det är lösningen,kanske någon vet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Steffe4 0 Postad 6 Augusti , 2013 Ska ut och testa ändra så den tiltar mer så nosen kommer upp och så hjälper detta så åks det tills isen kommer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser