motorknasen 1 Postad 4 Augusti , 2013 Hej har en Johnsson 90 hk från 1988 bytt impeller och körde på land. (Vattenslang)Det kommer och går vatten ur skvallerröret men inget tryck direkt, kommer en del vatten bak vid avgaserna, men tycker motorn blir väldigt varm fort, och för lite vatten ur skvallerstrålen, motorn är ny för mig så jag vet inte hur den ska bete sig, finns inga larm på den tyvärr, Några tips ? Är det normalt eller värmenyper motorn på första turen om jag testar. Övrigt såg rent ut i vatten rör och kring impeller m,m. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zer0 3 Postad 5 Augusti , 2013 kolla så muffarna sitter på ordentligt när vi testade igår gjorde dom inte det o det bara droppade så en fick hålla dom inte o rekommendera kanske men värt o kolla sen blir det ju inte fullt tryck från spolmuffar heller Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
motorknasen 1 Postad 5 Augusti , 2013 Hej muffarna sitter på och det sprutar vatten runt muffarna, när jag startar motorn tar den allt vatten. Och det sprutar vatten framför bussningarna eller vibrationsdämpare eller vad det är (rundad del precis ovanför underhuset) där kommer det mycket vatten samt att det kommer ur avgaserna. La dock i båten för att testa om motorn fick för lite vatten, körde i cirka 3 min sedan kom det ett larm som tutar i två stötar. Vet inte om detta är att motorn är för varm eller om det är för att vro inte vart rätt pluggad. Så nu behöver jag veta vilken kabel som styr vro ,n samt om någon vet nåt om kylningen. Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser