Marette 0 Postad 4 Augusti , 2013 Hej Finns det någon som har erfarenhet av vad som passar om man vill byta ut sin gamla motor. I dagsläget är det en Albin AD21 som hållit farten. Skulle vilja ha någon liten disel med slutet kylsystem Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ossy 26 Postad 4 Augusti , 2013 Själv har jag en Beta 30 (30hk), i min Albin 25. Jag är väldigt nöjd med den, baserad på Kubotamotor (en av världens största tillverkare av smådieslar). Andra nöjda Albinägare kör med Sole, Lombardini, Vetus bl a. Eftersom du inte har en DL, behöver du inte ha mer än ca 30 hk. Större motor kan vi inte utnyttja, då båten gräver ner sig i aktern. Har man DL kan man upp till 50 hk, då dom är bredare i aktern. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ossy 26 Postad 4 Augusti , 2013 Gå gärna med i Albin25klubben (om du inte redan är med). Där kan du få mycket matnyttiga tips, om allt som rör Albin25. Kostar bara 100kr iår (jubileumsår). Albin25.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marette 0 Postad 4 Augusti , 2013 Tackar för matnyttig info. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser