Kattstruparn 0 Postad 4 Augusti , 2013 Hej där! Igår var jag ute i lite hårt väder, Hon fick stampa i motvind och surfa i medvind. När jag kom iland upptäckte jag att hon tagit in ganska mycket vatten, betydligt mer än vad som stänkte in, faktiskt badade MB10'an i vatten ända upp på bränslepumpen. Eftersom det inte hänt förut frågar jag nu den samlade expertisen om ni tror att det kan vara axeltätningen eller hjärtstocken, som vid stora påfrestningar släpper in vattnet. Övriga genomföringar är täta. Om nu någon är övertygad om att det är axeltätningen kanske också ngn vet vilken typ/sort jag har. ADEC 530 m original MB10A. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
monark-670 10 Postad 4 Augusti , 2013 Det första jag skulle kolla är kylvattnet. Kolla först med motorn avstängd om det läcker in på vägen fram till impellern. Om inget läckage, starta motorn och se om det kommer in via motorns frostpluggar, inte helt unikt att en sån hoppar loss. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kattstruparn 0 Postad 4 Augusti , 2013 Har kollat ev kylvattenorsak och allt är OK. Var ute fyra timmar idag, i lugnt väder, utan att det kom in ngt. Tycker på ngt sätt att det stärker min tes ang propelleraxeln, som igår, i blåsten, blev ryckt fram och tillbaka. Den Lilla Gula gör ju bara fem knop, så sjön kan nog påverka propellern. Eller.......??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser