macke24 0 Postad 3 Augusti , 2013 Hej alla. Behöver lite råd då jag ev ska köpa en chaparral 2050 5,7L -94. Jag tycker det låter som att den slukar soppa med en sån stor motor, säljaren säger att den inte drar mycket alls. Men jag är ganska okunnig så om det är nån här som vet så skulle jag bli glad. Är det nåt annat man ska tänka på med just en sån här båt? Priset ligger på 100000:- Alla tips är välkomna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 3 Augusti , 2013 Trevlig liten båt med rätt motor:) Tja billigt e det att tanka en moppe, eller en 20 hi utombordare.... Du får räkna säkert en liter per distans vid finkörning. Gemförd med mina dubbla v8or e det riktigt billigt:) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
macke24 0 Postad 3 Augusti , 2013 Jaha ok. Trodde den skulle dra 1,5-2L. Kanske inte är så dum båt då. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Soumi_batti 3 Postad 3 Augusti , 2013 1,5 l/Nm är nog mer realistiskt med den stora motorn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 3 Augusti , 2013 Hej ... På gamla Chris Craft 21ft från -86 hade jag en flödesmätare inkopplad till plottern, vid 25knop och 2800varv drog den 1,1 L/nm Nu snackar vi gammal V8 på 5.0L . Bara som info :-) Det är inte galet mycke soppa , för att vara en V8 , gäller bara veta var ekonomiläget är . GFS 10 heter mätaren från Garmin , klart värt pengarna ,och kul att kolla på plottern hur minsta lilla kan påverka förbrukningen upp eller ner ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
macke24 0 Postad 3 Augusti , 2013 Tack det låter ju som en suverän sak. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser