giotas 1 Postad 2 Augusti , 2013 Hej! Efter att ha avverkat norra finland(uleåborg-wasa) ligger vi nu i häggvik/nordingrå... Pga av en smärre incident skulle jag behöva få lyft upp båten och bytt propeller, vår resa fortsätter norröver imorgon och min fråga är, vilka marinor från nordingrå och norrut längs högakusten kan lyfta upp min båt på ca 8,5t med antingen kran eller slamkrypare?! Tacksam för tips...! /Giotas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hoegakusten 7 Postad 2 Augusti , 2013 Hej. I Näske hamn finns en kran som klarar 12 ton. Lycka till! Här hittar du kontaktuppgifter. www.naskebs.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janken 178 Postad 3 Augusti , 2013 Dockstavarvet har resurser. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
giotas 1 Postad 7 Augusti , 2013 Tack för bra tips! Ikväll lyfter jag i näske med hjälp av en trevligoch hjälpsam herre vid namn kjell! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hoegakusten 7 Postad 7 Augusti , 2013 Aha, var det möjligen ni som tuffade ut från Näske vid 21 tiden? Stod på bryggan efter ett kvällsdopp... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
giotas 1 Postad 7 Augusti , 2013 Joo det lär det ha varit, klockan var nog strax efter nio... Världen är bra liten:) det var vi med vår nimbus och våra kamrater i en sealine sc38... Nu ligger vi i ö-vik! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser