josag 0 Postad 2 Augusti , 2013 Hej. Är totalt okunnig om motorbåtar och liknande så ni får ha överseende med mig. Har någon liten motorbåt med styrpulpet iaf, nu är det så att när jag svänger åt höger kuggar styrningen ur eller vad man ska säga och svänger jag till vänster låser den sig där. Vad är det jag ska byta? Hittat något kugghjul av något slag under ratten som verkar helt utslitet. Det är även det kugghjulet man får dra tillbaka varje gång den kuggar ur. Kabel och kugghjul, antar att det är mekanisk styrning då? På ratten står de teleflex har jag för mig, vad behöver jag veta och vart hittar jag det där kugghjulet? Aja det är bättre att ni försöker reda ut detta för mig /Jonathan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tutte 25 Postad 2 Augusti , 2013 Hej köp ett komplett styrhuvud kostar ca 550= å då får du nytt kugghlul detta finns att köpa i vilken båtaffär som helst mvh Tutte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
josag 0 Postad 3 Augusti , 2013 Låter perfekt, bara så jag förstår dig rätt. Styhuvud=ratt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 182 Postad 3 Augusti , 2013 Nej. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
josag 0 Postad 3 Augusti , 2013 Okej, vart går det köpa då och är det nåt som passar alla? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gposkar 1 Postad 3 Augusti , 2013 Du ska byta styrväxeln,antagligeln behöver du byta styrkabeln också. mvh kaj Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 3 Augusti , 2013 Frågan är om inte TS skulle satsa på en hydralstyrning. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
josag 0 Postad 4 Augusti , 2013 Jag ber om ursäkt, mekaniskt är när motorn där bak styrs av vajrar kanske? Min har en kabel som går in till ett stag eller vad man säger som putter motorn fram och tillbaka, detta måste väl vara hydralisk? Är totalt röten på detta som ni kanske hör.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 4 Augusti , 2013 Nej mekanisk, hydralisk så har du slangar fyllda med hydralvätska mellan styrmaskinen och motorn, där det sitter en kolv som blir längre eller kortare beroende på hur du vrider ratten. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
josag 0 Postad 4 Augusti , 2013 Lättare att vi gör så här, här har vi rishögen http://www.tradera.com/aldre-motorbat-inkl-suzuki-25-hk-auktion_100201_184284949 Där ser du hur motorn ser ut på en av bilderna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser