perlar 1 Postad 1 Augusti , 2013 Hej! Jag har en Yamaha F150 -07. Är det någon som kan tipsa mig vart jag hittar kontakten för att kunna ansluta YDS. Jag ska få låna programmet till helgen och letade lite på motorn ikväll men hittar inte igen anslutningen. Vad jag förstår ska det vara ett tre poligt kontaktstycke men vart sitter det? Tack på förhand. //Perlar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 1 Augusti , 2013 Förkant på motorn, ungefär mitten i höjdled och mot babordssidan.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 1 Augusti , 2013 Hittade bild.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
perlar 1 Postad 1 Augusti , 2013 Ok, borde vara den som är inringad i rött på bilden? Stort tack för hjälpen jarb!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 1 Augusti , 2013 Präxis.. Brukar sitta nån skyddsplupp över eller har du redan plockat av den..? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
perlar 1 Postad 1 Augusti , 2013 Nää jag har inte tagit bort något där. Kanske det saknas något då... Än en gång stort tack för all hjälp vi Yamaha ägare får av dig jarb! //Perlar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
perlar 1 Postad 5 Augusti , 2013 Hej! Lekte lite med programmet i helgen och det funkade bra så när som att jag inte fick igång funktionen där jag kan ställa in tilt läget och registrera oljebyte. Vet du jarb om det är något light program jag fick tag på som saknar dessa funktioner? Tack på förhand. //Perlar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 5 Augusti , 2013 Det är motorn som saknar dessa funktioner, så det är inte så konstigt du inte får ihop det. Lite kul är ju körstatisken hur motorn använts. Jag har tabeller hur motorns värden ska se ut. Ta en dump på tomgång o en på järnet så kan vi se hur den kör jämfört facit om du vill. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
perlar 1 Postad 5 Augusti , 2013 Ok då förstår jag att jag inte fick det att funka. Låter kul att jämföra med facit, jag fixar en vid nästa sväng. Tack för hjälpen. //Perlar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 5 Augusti , 2013 Kommer inte ihåg om vi haft mejlkontakt förr men har du inte min mejl så skicka ett meddelande med din så kommer min i retur. Så kan du mejla loggarna sen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser