Gå till innehåll
måndag 20 januari 2025
Mrerikw

Johnson 60 90:a hackar vid högre varv

Rekommendera Poster

Följde den bruna kabeln bakåt och i linje med termostaten så satt den en skarvning, drog isär den och vips. Motorn gick fint, och mitt problem försvann. Frågan är nu, kan ja köra som det är eller måste ja byta nånting? Vart även en jävla skillnad på strålen från skvätterröret.

post-10025767-1394237596,3432_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, det funkar men säkrast är ju att byta tempgivaren. Känn på skvallerstrålen så kylvattnet är kallt när motorn är varm, i så fall kyler den. Det ska vara en rejäl stråle även på låga varv.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ok. Ja det är rejäl stråle nu även på tomgång. Det var betydligt sämre när den gick dåligt. Men den bruna kabeln gick in i powerback (tror jag att det är) men sen därifrån går det andra kablar iväg. Så nån tempgivare har jag inte sätt. Finns ju en såklart, men som sagt, detta är nytt för mig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi va ut å körde idag. Motorn gick som en dröm. Ska byta den där tempgivaren sen. Vill tacka alla som hjälpt till. Grymt forum!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...