norton 1 Postad 31 Juli , 2013 Hej alla! Har diskuterat hemma om att hyra ut våran andra båt Snipa 26 fot. Är det en bra grej? Finns det någon som har erfarenheter/fördelar om detta både Negativt och Positivt Genom båthyrningsföretag? eller privat? MVH Norton Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anteman 3 Postad 31 Juli , 2013 Mina föräldrar hyrde ut sin Flipper 850 privat under några säsonger på 80-talet och överlag tror jag det fungerade bra. Ett problem jag kommer ihåg var när några bekanta körde sönder propellern så illa att två blad var av till hälften. De nekade till att de gjort något och menade att det måste hänt efter dem (dvs när den låg förtöjd vid bryggan). En annan person missade att lägga växeln i neutral när han skulle lägga till och hoppa fram vilket resulterade i att båten gick in i bryggan. Så en bra idé är att ta åtminstonne självrisken i deposition. Tycker även man bör begära någon typ av nautisk kompetens (typ förarbevis). Du vill ändå inte hyra ut till första-gången-användare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser