MistLur14 0 Postad 30 Juli , 2013 Hej! Har lyckats med bedriften att ha isär/sönder trappsteget på badstegen (Sea Ray Seville mc -86:a). Kan man hitta reservdelar eller får man hitta-på-nåt-själv-lösning? I annat fall var hittar man en badsege som är 35cm bredd? Alla stegar verkar så smala nu för tiden .... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uvek 15 Postad 30 Juli , 2013 Har också jagat delar till badstege men fått förklarat att de inte tillverkas längre inte ens i usa. Den smalare varianten verkar vara standard numera. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pirayan 37 Postad 30 Juli , 2013 Har du någon bild på hur den ser ut? Har ingen koll på just den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MistLur14 0 Postad 1 Augusti , 2013 Så här ser den ut, består av 2 delar och sluter runt rostfria. Värsta fall får man experimentera fram en egen variant av nåt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MistLur14 0 Postad 1 Augusti , 2013 Enkelt vore ju att bara byta stege men då måste man borra hål i bryggan samt får man fästet på själva badbryggan vilket jag inte vill. Mitt fäste för stegen är i kant på med uttag för fästet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MistLur14 0 Postad 1 Augusti , 2013 Denna bild är på min egen båt, råkade hitta en bild på den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pirayan 37 Postad 1 Augusti , 2013 Jag skulle gå till en verkstad och kolla om någon vill tjäna en slant. Eller höra mig för med barnen eller bekants barn om dom har någon som går Verkstadsteknisk linje eller liknande. Jag byggde själv den jag hade i fören på min OV. Har man tillgång till svets å lite rostfritt så är det bara labba på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pirayan 37 Postad 1 Augusti , 2013 Inte den snyggaste lösningen men kan man inte bygga i pulpitbeslag å rör? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser