df90 14 Postad 29 Juli , 2013 Fick i tordags kväll ett samtal ifrån båtgrannen. Din båt har gått under! Inte kul när man själv är på semester 50 mil ifrån båten. Den ligger förtöjd vid min ordinarie båtplats på 2 meters djup med 90 hk fyrtaktaren dränkt. Sonen ringde runt till diverse olika båtvarv under fredagen utan att få någon som kunde ta hand om båten Kom hem söndag kväll och började idag måndagmorgon ringa runt till fler båtvarv med liten förhoppning att få hjälp så här i semestertider. Men redan efter andra samtalet fick jag tag i en riktigt serviceminded båtmek. Han var ensam denna vecka men sade ge mig en halvtimme så ska jag ragga tag på folk, lastbil och en båt så ska vi fixa detta. inom angiven tid så ringde han tillbaka, hade fått tag i det han behövde, ringde mitt försäkringsbolag för att bekräfta att det var ok med bärgningen. 4 timmar senare var båten i hans reparationshall. Har hört mycket negativt om båtvarv och ville lyfta fram att det finns riktigt bra sådana också. Sedan får vi se orsak till haveriet och hur det regleras med försäkringsbolaget som varit tämligen passiva så här långt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Arne_Anka 11 Postad 29 Juli , 2013 Någon aning om vad som hänt? Att en båt bara sjunker sådär verkar ju lite märkligt.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
df90 14 Postad 29 Juli , 2013 Vet inte än, får förhoppningsvis besked under morgondagen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
optimisten 23 Postad 29 Juli , 2013 Om du fortfarande är nöjd med båtfirman när din båt och motor är fixad vore det toppen om du talar om namnet på firman-duktiga och bra båtfirmor förtjänar visad uppskattning samt att vi andra vet vilken firma som vi kan anlita. Mvh Optimisten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
df90 14 Postad 29 Juli , 2013 självfallet återkommer jag med info om företaget när allt är klart. Verkar lovande så här långt, dock tveksam till hur kul det är att köra runt med en motor som har badat en hel helg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ateland 0 Postad 29 Juli , 2013 kan lungt säga till dig att det inte är några problem så länge båten väl är under vatten. det är först då man börjar dra upp båten ifrån vattnet som det är bråttom till verkstad för uppsmörjning samt elbyte. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser