Gå till innehåll
onsdag 19 februari 2025
ateland

Seriös Båthandlare!?

Rekommendera Poster

Hejsan jag funderar eventuellt på att köpa en mindre styrpulpets båt. vill helst inte köpa utav en privat person efterssom att jag är nybörjare och inte vill ha något problem med eventuellt stulna motorer eller dåliga objekt osv. jag själv bor i kungälv och tycker absolut att det kan vara värt att åka ett par mil för att få den riktiga servicen och det bra köp jag vill ha utav min nya eller begagnade båt. då är frågan. 

Vilka företag innom marinbranchen för småbåtar kan rekommenderas? samt vilka båthandlare ska man hålla sig undan? och isåfall varför? 

jag är somsagt ny i branchen och vill testa en mindre på på runt 4-5,5 meter med en bättre beg eller ny motor på.

Hälsningar Nybörjaren.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det anses nog som reklam men jag rekommenderar den handlare som jag köpte min båt utav. De var oerhört seriösa och serviceinriktade, Skene Järn!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du har ju Kode marin & maskin någon mil norr om Kungälv. De brukar ha en del begagnat inne till vettiga priser.

I Frihamnen på Hisingen finns flera båtfirmor bl.a Harry hansson som har gott rykte.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

okej, ska titta lite på blocket på de olika företagen du nämnde och åka ut och kolla på deras båtar så fort jag hinner :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kände precis som du när jag var på jakt efter båt tidigare i år. Det slutade med köp hos BiB Marin i Kungälv. Vi har nu haft båten i sjön sen slutet av april och är synnerligen nöjda. Allt som vi kom överens om i stort och smått har stämt till punkt och pricka, jag skulle gärna göra affär där igen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...