Tobbe578 0 Postad 28 Juli , 2013 Hej, jag har en yamaha 20 hk som köpte på blocket av nån jävla gubb jävel som sa att motorn va fresh och att man själv till ha fresha grejor, så när ja testa den på båten så går det bara att köra på tomgången, gasar man på så börjar den bara bluddra och misstända, och den kyler bara på tomgången Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mahaffa 1 Postad 29 Juli , 2013 Nu vet jag inte vad det är för årsmodell på din motor men det kan vara så att den får signal för hög motortemp eller låg nivå på tvåtaktsoljan. Motorn går då i safe mode och en varvtalsbegränsare på 2000 varv går in. Om man försöker varva mer så bluddrar och misständer den. Lättast sättet är att prova att dra ur kabeln (rosa) från CDI boxen och se om det fungerar. /Björn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tobbe578 0 Postad 30 Juli , 2013 hej ja har ingen aning vad de är för årsmodell men det är en sådan hära iaf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tobbe578 0 Postad 31 Juli , 2013 jag har vart ut å tittat lite uti motorn nu, och de är 2 rosa kablar , men båda dom är urkopplade Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2to4stroke 0 Postad 22 Augusti , 2013 Tjena! Fick du ngn lösning på det hela? Jag har nämligen själv nästan samma motor, fast 28hk, samma utseende osv, min är tydligen slutet på 70-tal enligt en kunnig kille här på forumet. Jag köpte också min motor på blocket (fast hängde på en liten båt), säljaren sa också att den var i bra form (han sa iofs att motorn var från 1990...), om jag har växelspaken rakt upp så dör motorn och backen går inte i alls utan låter som om man försöker få i backen på en bil utan att trycka ner kopplingen. När jag ska åka framåt måste jag varva motorn till max tomgång o sen snabbt tillbaka med spaken till friläge och snabbt framåt så växeln smäller i annars dör den igen. När växeln väl är i så kan man hålla låg fart utan att motorn dör. Folk luras så mycket dom bara kan för att få sålt verkar det som. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tobbe578 0 Postad 28 Augusti , 2013 Hej, jag har inte hittat nån lösning ännu på det problemmet, jag har bytt båda tändspolarna, bränsle filter, och förgasare men nu har den slutat misstända iallafall men den varken kyler eller går på tomgången nu tidigare har den gått bra på tomgången och den kylde innan ja bytte tändspolarna Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 938 Postad 28 Augusti , 2013 Angående dina kylproblem har du kollat om impellern är hel, det bör väl finnas en sådan på din motor? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tobbe578 0 Postad 30 Augusti , 2013 Hej, nu har jag tagit lös för att byta impeller, men måste ja ta lös vid växelhuset och lossa växelspakens fäste för att sätta tillbaka det ? för ja glömde det när ja tog lös det, men de gick bra att göra de utan , tänkte så att växlarna fungerar sen när ja sätter tillbaka allt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tobbe578 0 Postad 11 September , 2013 nu har den börjat misstända igen efter att ja fått den att kyla igen ..... så vad är det för fel ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser