Gå till innehåll
lördag 25 januari 2025
flipper5755

Köp sugen på Flipper 620C ska dom vara så dyra 150000 ?

Rekommendera Poster

Hej

Fundera på köpa en flipper 620c

Har förstått att dom är riktigt eftertraktade

Men blir lite mörkrädd när man ser priser från 130000 till 200000. Ska man behöva ge så mycket ? Självklart är det motorn som lägger prisbilden. Men man ser gamla 2 taktare som vill ha 130000. Vilken prisbild ska man ge tycker ni? Har båt priserna gått upp detta året?

Tacksam för svar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Rent krasst så är ju allt upp till vad du själv vill betala? Du kan ju prova att pruta och funkar inte det så anser marknaden att båten är värd mer än vad du tycker. 620 är väl i bra skick en ganska populäär båt fortfarande. Speciellt om motorn är fräsch. Dynor, klädlslar mm är ganska dyrt att byta, så är sådant nytt drar det upp värdet med så klart.

du kanske ska åka runt och titta på några ex i verkligheten så kanske du får en bättre uppfattning om olika exemplars värdering? Det skulle jag göra iaf.

Det borde ju finnas ganska många 620 till salu så att du kan få fram ngn sorts begärt snittpris?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det finns massa 620 men c modellen finns bara några st. Den äldre modellen ser för Gammal ut för min smak. C modellen gå nästan på det dubbla. Igentligen bara utseendet som är skillnaden. Men ja vill ha en snygg båt så är bara intresserad av den. Hade tänk mig ett tak på Max 120 med motor Runt 00 iallafall. Dom som är ute nu finns i sthl över 50 mil att åka :(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...