Gå till innehåll
torsdag 06 februari 2025
Gäst Peter

vad skjutton ska man köpa för DC ???

Rekommendera Poster

Gäst Peter

jag kan tänka mig att spendera ca 100 000 kr på en fin dc men vad ska man köpa ?? jag vill inte ha en för gammal båt samtidigt vill jag ha lite kräm under huven Jag har tittat på bayliners och Glassstream vad finns det mer för BRA dc (om de ovanstående är bra låter jag vara osagt) kan någon tipsa om vad som är värt att lägga slantarna på ?? tacksam för alla tips

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Danne Drakenholt

Hej Usch ja, känner igen dina frågor. Själv fastnade jag först för just Bayliner men ärligt talat så känner jag inte något större förtroende för märket. Jag kan ha fel men om jag ska punga ut x-antal tusenlappar så måste jag KÄNNA mig övertygad om kvalié, design, pris m.m. Nu har min värld krympt till fyra modeller som jag känner är bra; alla DC båtar från Flipper, Ryd, Yanmar samt Bella. Mest av allt vill jag ha Bellas nya Bella 620 DC - vilket åk. Skillnaden är att detta är en ny båt som betingar drygt 300.000 ny. Du får gärna höra av dig om du bestämt dig för det kunde vara kul att få veta! Hälsningar från ett underbart varm Malmö, Danne

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst FW-killen

Fourwinns är väl ingen dum variant? Kvaliteten är väl Ok, för att vara amerikansk, eller?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Thomas

varför inte gå ner till tidiga 80 talet eller sent 70 tal,,,,typ century raven 21 fotare,,,,,,,har en pålitlig 4 cyl merc 140 hp,, med kök & potti potti,,,sover lugnt 3 st i den...drar ca 1 lit/dis maxar 38 knop ,,,,du får säkert en sån för runt hudringen,,,,

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skulle nog vara inne på Thomas linje, en Coronet eller Fjord från sent 70-tal och senare. Klassiska kvalitetsbåtar där tiden fått bevissa dess hållbarhet. En varning för att dessa båtar kräver en MYCKET grundlig genomgång innan köp (Auktoriserad besiktningsman?) annars kan det bli dyrt. Annars två vackra båttyper med mycket känsla!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Daniel

Lätt val... ...Sea ray

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror nog att du är tvungen att komma fram till detta själv... Smaken är som bekant delad! Alla nämnda modeller har sina för och nackdelar, men det som avgör är vad du skall ha båten till. DC är som bekant ett väldigt vitt begrepp. Vad du får ut av en gammal amerikan som du ej får av en skandinav är välutnyttjade innerutrymmen. Alla båtar tar stryk av ålder, framförallt maskinellt - finns inga nerförsbackar att vila i! Gammal båt = reparationer - små och stora, grundkvaliten är bra hos de flesta inklusive bayliner som har - mina ögon - oförtjänt dåligt rykte! Lycka till :-D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...