Gå till innehåll
torsdag 28 november 2024
ca45knop

motorproblem evinr 120hp 91a

Rekommendera Poster

Åkte från bryggan som vanligt men efter ca 2min på ca 4000varv så började den å gå illa å skaka kraftigt drog av på gasen till tomgång å då gick den rent gasade på igen men men motorn gick ogämt å skakade så fort jag kom förbi ca halv gas tog mig till bryggan ogen väntade ca 10min sedan åkte jag iväg igen å då gick motorn bra igen men bara ca 2min sedan samma fenomen igen!!! Några förslsg?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej det går väl in ett larm skulle jag tro.Förmodligen att motorn blir varm kolla impeller mvh Tutte

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ENGINE WILL NOT ACCELERATE BEYOND 2500 RPM:

1. Use a temperature probe and verify that the engine is not overheating.

2. Disconnect the tan temperature wire from the pack and retest. If the engine now performs properly, the temperature switch is

likely bad. Reconnect the Tan wire to the pack if it goes into the harness and disconnect the Tan wire from the temperature

switch in the cylinder head. If the engine now performs normally, the temperature switch is defective. If it does not perform

correctly, there is likely a problem in the engine harness, VRO (if equipped) or the boat harness.

3. Make sure the tan temperature switch wire is not located next to a spark plug wire.

Källa: CDI Electronics

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Testa att ta bort termostaten om det finns på din motor.

Har haft samma problem på min gamla Evinrude 70hk, men det var dock en 1987:a

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för tipsen. Va själv lite inne på att det ev va ett värme problem,kanske skall börja med å plocka termostaten innan jag mekar isär riggen å byter impeler lite pysligt måste klura ut var man delar växelstången kanske någon som vet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Var nere och provade motorn vid bryggan den gick bra men jag noterade att varvräknaren dog runt 2000-2500varv men åte kom när man drog av???? Har inte kunnat provköra men får försöka imorgon

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Provade att åka en sväng igår då gick motorn utan några som helst problem?????? Inga konstigheter alls den gick hur bra som helst å varvräknaren va med hela tiden undrar vad det va för ideer motorn hade????

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...