Bestorpjohnny 0 Postad 25 Juli , 2013 har ett trasigt backslag, finns det någon som vet hur man tar bort det från motorn en md11 från 1974 om det finns delar som kan ramla av och vad man ska akta sig för Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 976 Postad 25 Juli , 2013 Töm ur motoroljan innan Du lossar backslaget, annars hamnar den i kölsvinet ! Vilket backslag har Du, och vad är problemet ? Det sitter med 4 skruvar så det är inget problem att lossa men det är TUNGT så var beredd när Du lossar sista skruven (lämpligen den övre) /Claes Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bestorpjohnny 0 Postad 26 Juli , 2013 det är inte den med den långa spaken,det är den med en växelvajer och en gasvajer som går upp till ett en grepps hantag ,jag skulle lägga i backen då tvärdog motorn men jag fick i frammen så att det gick att starta motorn igen men så fort jag la i backen så tvärstannade motorn jag pratade med en kille som sa att har jag tur så sitter det en växelförare eller pinne som kan ha gott av Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser