Gäst Fredde Postad 27 Februari , 2005 Hej, det är så här att jag har lite fel på min motor och jag undrar om någon kanske vet vad som kan vara fel. Ibland när man drar på med gasen så dör motorn bara av... men det händer bara ibland och den dör inte helt. Den bara dör av och så måste man sänka gasen annars lägger den av helt. Någon som vet vad som kan vara fel ? Och sen undrar jag vart man kan hitta motor nummeret. Det är en 1980 Mercury 80hk. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
draco 2 Postad 27 Februari , 2005 byt bensinpump den är slut i membranet så den hänger inte med. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lanzar 0 Postad 27 Februari , 2005 Motornummret borde sitta på den del av motorn som du har bultat/bultar fast i båten. Nummret sitter på en plåtbit som är fastnitad där. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Fredde Postad 27 Februari , 2005 den plåten är borta, så jag tänkte om det satt stämplat på nåt annat ställe. vissa säger att det sitter vid fryspluggen men den hittar jag inte heller. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ryssen 0 Postad 27 Februari , 2005 Hej, kolla på själva motorn(blocket) eller på insidan av sargen som kåpan brukar sitta på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lanzar 0 Postad 27 Februari , 2005 Jag kan inte säga hundra säkert, men jag är ganska övertygad om att nummret endast återfinns på plåtbiten på den årsmodellen av Mercury. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser