Bosse77 0 Postad 23 Juli , 2013 Hej! Ny på forumet och är i behov av hjälp! Har renoverat en 5,7 gsi som varvar fint i friläge, men så fort jag lägger i en växel orkar den inte mer än till 2000 varv och sen så söver den sig... Har bytt båda bensinpumparna, såväl lågtryck som högtryck men det blev ingen skillnad. Vad finns det mer som det kan vara? Tacksam för idéer och förslag! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
prahna 0 Postad 23 Juli , 2013 Tänkte fel... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse77 0 Postad 24 Juli , 2013 Menar du tändnings fel? Har nya kablar lock rotor ock stift! Alla stift har samma bruna nyans. Har testat att ställa tändningen från 0 till 12 grader o ingen skillnad på problemet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse77 0 Postad 25 Juli , 2013 Ingen som har några idéer? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seahunter 33 Postad 25 Juli , 2013 Jag har själv en GSI -98, och tändningen ska stå i ett noll läge som bör vara markerat med ett streck på rotorhus och insugningsröret, och den justeras automatiskt vid varvtalsändringar. Hade liknande problem efter min renovering, beroende på vatten i bränslefiltret. Kolla även att kylningen till/från och runt bränslebehållaren under högtryckspumpen inte är tät som hos mig. Detta medförde varm bensin, villket inte kyler högtryckspumpen, resulterar i varm och tjutande pump och lågtryckspumpen får jobba över sin kapacitet. Mvh Andréas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse77 0 Postad 25 Juli , 2013 Jag kunde inte sätta fördelaren så att rotor pekar på ettans cylinder,för att kabelanslutningarna på fördelaren tog i mot då. Men givetvis rotor mot ettans tändkabel. Ska kolla så det inte är tätt i kylningen.tack för tipset!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse77 0 Postad 26 Juli , 2013 Har kollat bränsletrycket 6 på låg 14 på hög. Det ska väll vara 5 på låg 30 på hög? Jag har ju nya pumpar! Har också testat köra med slang till reservdunk! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse77 0 Postad 27 Juli , 2013 Problem löst!!!! Map sensorn kass! Var inget dåligt bränsletryck, bara en dålig mätning på bränsletrycket. Tips!skruva ur ventilen ur huset innan du mäter trycket! För att göra en snabb kontroll på trycket går det att använda en vanlig luftpåfyllare, inte helt exakt men funkar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser