Gå till innehåll
lördag 28 december 2024
burk

Cresent dc 66

Rekommendera Poster

Hej Jag köpte en motorbåt i höstas , 1 dc modell av märket Cresent...Cresent Dc66 stod det i annonsen.Jag undrar om nån vet var man kan få modell info om den. Typ när den tillverkades osv. Den är 660 lång och 255 bred och har en VP170/270 .jag har ingen aning va de e för årsmodell, de e de jag försöker lista ut.Om nån vet nåt om denna båt eller vet nån hemsida där det finns info vore jag tacksam.Jag har bild på en likadan. den liknar Ockelbo dc 21

post-5450-1394234344,8127_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej. jag vet inte så mycket om den,men jag tror den ritades av Pelle Petterson och att skrovet senare användes till max 1:an. Mvh Goffy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej igen burk! Ring Cremo som är generalagent för Crescent. Det är inte omöjligt att de tom har kvar några gamla broschyrer på båten! Nummret är: 0340-161 70 Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ett tips är att gå in på www.cremo.se och leta dig vidare till just Kataloger. Det står på sidan att all information de har om äldre båtar finns på hemsidan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Tolle

Sorry Lanzar! Missade ditt inlägg... :oops:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Det är mycket riktigt Pelle Pettersson som ritat båten. Skrovet är riktigt, riktigt bra vilket gjorde att det levde kvar i just Max 1an. Du har ju en Aq170 vilket borde vara en vettig styrka på båten. Systerbåten - HTn 665 - hade en AQ115 el 130 vilket är för lite.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...