burk 0 Postad 27 Februari , 2005 Hej Jag köpte en motorbåt i höstas , 1 dc modell av märket Cresent...Cresent Dc66 stod det i annonsen.Jag undrar om nån vet var man kan få modell info om den. Typ när den tillverkades osv. Den är 660 lång och 255 bred och har en VP170/270 .jag har ingen aning va de e för årsmodell, de e de jag försöker lista ut.Om nån vet nåt om denna båt eller vet nån hemsida där det finns info vore jag tacksam.Jag har bild på en likadan. den liknar Ockelbo dc 21 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Goffy 0 Postad 27 Februari , 2005 Hej. jag vet inte så mycket om den,men jag tror den ritades av Pelle Petterson och att skrovet senare användes till max 1:an. Mvh Goffy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 27 Februari , 2005 Hej igen burk! Ring Cremo som är generalagent för Crescent. Det är inte omöjligt att de tom har kvar några gamla broschyrer på båten! Nummret är: 0340-161 70 Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
connyoholm 1 Postad 27 Februari , 2005 Bifogar ett urklipp från ??? på C66 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lanzar 0 Postad 27 Februari , 2005 Ett tips är att gå in på www.cremo.se och leta dig vidare till just Kataloger. Det står på sidan att all information de har om äldre båtar finns på hemsidan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Tolle Postad 27 Februari , 2005 Inte mycket men lite om 66DC/665DC, finns här på Cremos hemsida: http://www.cremo.se/kataloger/modeller/pages/66-s1.htm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Tolle Postad 27 Februari , 2005 Sorry Lanzar! Missade ditt inlägg... :oops: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
per_d 0 Postad 27 Februari , 2005 Hej Det är mycket riktigt Pelle Pettersson som ritat båten. Skrovet är riktigt, riktigt bra vilket gjorde att det levde kvar i just Max 1an. Du har ju en Aq170 vilket borde vara en vettig styrka på båten. Systerbåten - HTn 665 - hade en AQ115 el 130 vilket är för lite. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
burk 0 Postad 1 Mars , 2005 Tack för infon Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser