Jocke1975 0 Postad 22 Juli , 2013 Hej! Har nyss køpt en nordkapp 17 med en johnson 70hk -89/90?!?! Den har legat på land i 3 år men tilten skulle fungera om man la tåtarna direkt på batteriet sa sæljaren. Det hade ærjat i strømbrytarn trodde han. Men har provat detta nu och det ær helt stendøtt. Jag har 2 kablar från powertrimmotorn och 2 kablar från en givare (tror jag det ær) med en vipparm som sitter precis ovanfør PT-motorn... Ingenting fungerar nær jag tar kablarna på batteriet. Hur kan jag kontrollera att PT-motorn fungerar? Hur ska jag koppla så allt fungerar? Kopplingsschema, nån som har? Ær helt urkass på strøm, så en førklaring som en 3-åring hade førstått mottages mer æn tacksamt! Mvh jocke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chrille_82 5 Postad 22 Juli , 2013 Dom två kablarna från motorn direkt till batteriet och motorn ska funka, gör den inte det kan du prova knacka på motorn med nån träkloss eller gummiklubba. Annars kan det vara kolen i bästa fall eller i värsta fall någon lindnig. Blir P/T motorn varm om du har kablarna på batteriet en liten stund förresten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke1975 0 Postad 23 Juli , 2013 jag har provat att knacka på den men den ær fortfarande helt død. Det kænns som P/T motorn har samma tempratur efter jag kopplat på batteriet. Skall det hænda ngt nær jag tar dom andra två kablarna direkt på batteriet? Det ær lika døtt dær oxå. Kanske lika bra att køpa en ny P/T motor iaf. Den nuvarande SER ju jækligt taskig ut, rostig o bedrøvlig. Men det behøver ju inte betyda att den ær trasig før det... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chrille_82 5 Postad 23 Juli , 2013 Går säkert att mäta på motorn, men jag vet inte vilka mätvärden det ska vara... Den sk vippbrytaren är det ett relä du menar eller? Om motorn är hel ska den snurra igång med kablarna direkt på batteriet, du har väl tillräckligt med kräm i batteriet förresten? Annars finns det bra mycket billigare P/T motorer från USA. Lägg gärna upp en bild på ditt P/T Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke1975 0 Postad 24 Juli , 2013 Nej det ær inget relæ. Jag har ingen bild just nu och skall åka på semester i 3 veckor men skal se om jag hinner ordna det innan jag drar. Det kænns som det ær en brytare av ngt slag. Kanske den den slår av strømmen nær man tiltat ner motorn??? Batteriet ær flong nytt, så dær finns det kræm. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke1975 0 Postad 19 Augusti , 2013 Hær kommer en bild på motorn ocg givarn.... Ska ta och byta PT-motorn, men hur får jag loss innersta skruven utan att plocka av hela motorn??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser