Gå till innehåll
torsdag 19 december 2024
jabe6206

Albin 25 från 1972?

Rekommendera Poster

Vågar man satsa på att köpa en Albin 25 från 1972,  dvs en icke-de-luxe?

Just den här båten har en 4-cylindrig MD22L på 50 hk inmonterad,  och har därför ett specialbyggt trimplan under badplattformen för att kunna hantera denna motortyp.

Är det ändå bättre att satsa på en De-Luxe?  Eller spelar det inte någon större roll när det finns ett trimplan?

Mvh//Janne

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om det är den som kom in på Blocket häomdagen med bogpropeller, så är den nog utöver det vanliga (med extra allt). Jag tror jag känner till förrförre ägaren, och då har det inte sparats på nåt. Den kan säkert vara prisvärd.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du tittat på båten?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi var och tittade på denna båten, såg att den är såld nu :)

Den gick jättebra och verkade vara i ett fint skick inombords, den tilltalade oss inte av flera skäl bland annat för att det var en icke de lux samt att det kändes som att tid inte lagts på både utsida och insidan de senaste två åren. Samt priset då :)

Hoppas ni köpte båten Janne om ni tyckte om den och att ni blir nöjda, vi fortsätter att leta efter vår båt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jodå, jag var också och tittade på denna båt.  smiley.

Den såg väldigt fin ut och motorn gick mycket bra.

Tyvärr velade jag lite för länge innan jag lade ett bud strax under det som säljaren hade begärt.  Dagen efter blev den såld till en annan spekulant som slog till direkt på det begärda priset.

Synd, för jag gillade verkligen båten.  Men lärde mig samtidigt en hel del till nästa gång.....

Letar fortfarande vidare efter en Albin 25:a,  men det lär nog dröja länge innan ett liknande exemplar dyker upp på marknaden igen.

Mvh//Janne

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...