Gå till innehåll
måndag 25 november 2024
Westfjord26

Ryggskott....,.

Rekommendera Poster

Idag klockan 09.00 skulle vi åka ut och ha några mysiga dagar i göteborgs skärgård, just nu 25 grader och vindstilla...när vi kom ner till garaget och jag skulle lyfta in en väska i bagaget så kom årets ryggskott, sitter på balkongen på Linnegatan och tittar ut på en blå himmel...ganska mysigt det med, måste man intala sig....:-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Beeblebronx

Tråkigt värre, hoppas att det är uthärdligt.

Ryggskott är bland det smärtsammaste som finns (hoppas jag)

Det brukar ta mig en vecka att komma i gång.

jag hoppas det går fortare för dig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

trist- kan du ine få hjälp ned i båten så kan du sitta där i stället.. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lider med dig - fast jag tror att du har det bättre på balkongen än på båten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det vågar jag mig inte på, tänk om man skulle behöva göra tvåan och fastnar inbackad på toan ;-) nä jag tar det lugnt ett par dagar, börjar redan lätta nu morgonen efter :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Finns det någon som du kan gå till och bli uträtad? Annars brukar Voltaren T i kombination med styrketräning med extremt låg belastning hjälpa mig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inte det mysigaste idag, 10 m/s i Smögen... Inblåsta för tillfället på ön Saxen som ligger utanför Fisketången... Räknar med att kunna gå vidare i eftermiddag, då det skall mojna av... Vinden ligger rakt in in viken... :-(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Diklofenak ihop med paracetamol samt lugna promenader brukar lindra. Nu läste jag att man gjort en undersökning i Australien och kommit fram till att diklofenak & paracetamol inte är så effektivt, det behövs starkare grejer, typ Tramadol el likn. Ryggskott gör ont men om det det är någon tröst så kan jag intyga att njursten är värre.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Likt bhemac satsar jag på att njursten är värre men det går snabbare över med rätt medicinering. Vid ryggskott är det nästan bara vila som hjälper och det i flera dagar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fick också en ryggsmäll för någon månad sen. Vet inte om det var muskelfäste som fick stryk eller nåt ev. annat men ont gjorde det så in i h-e. På kvällen var jag nästan totalt rörelsehindrad men sen var det någon som föreslog Voltaren gel. Smörjde på det och om det var det som lindrade vet jag inte men ett par dagar senare var smärtan borta och jag kunde röra mig med bara lite ont. Du kan ju prova med det om Du känner för det.

Hoppas på en snar läkning för Dig!

/Moltas. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja med rätt medicinering  blir hela livet helt plötsligt väldigt trevligt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är i princip återställd med untantag för lite stelhet som bör tillskrivas ryggskottet och inte åldernwink, voltaren gel har varit hjälpen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då e de inget att hålla på, ut på sjön med dig gôbbe... ;-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jajamensan, men tyvärr måsta jag jobba tisdag till torsdag, sen kastar jag loss igenyes

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...