Gå till innehåll
lördag 16 november 2024
Larsakelarsson

Lowrance och nytt Navionics kort

Rekommendera Poster

Mitt nya Navionics Gold 45XG-chip verkar lite lurigt. Provade starta det idag i min plotter men plottern låste sig när den visar den trditionella varningen att man inte skall lita på GPS-plottern osv. och i bakgrunden visas en vit skärm med mina gamla tracks. Det är en Lowrance Global Map 5300 från c:a 2008. Mitt nuvarande chip, också ett Navionics 45XG från 2007-08, funkar som vanligt.

Har ni några tips om hur man kommer vidare med ett nytt kort?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fick just ett mail från Jakob på Navico, agent för Navionics, där han bifogade en PPT-presentation där man visar hur man skall in på kortet under Navionics/Charts och ta bort en mapp som heter UGC. Inget av detta fick jag veta av Hjertmanns som sålde kortet.

Testar åtgärden imorgon o hoppas det fungerar!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du behöver väl knappast ha två trådar om samma ämne?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sorry Poppe, visste inte att de olika 'XxxSnacken' lästes av alla kategorier. Hur avslutar man ett ärende?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inte felet du hade, men nämner ändå vad jag fick för problem utifall någon annan får problem. Min Lowrance LCX-27C  låste sig också och bootade om efter en stund. Det berodde på att den inte kunde läsa 1GB kort. Så jag fick leta feam ett mindre kort och ladda hem en uppgradering till plottern på det, efter uppgradering så startade den upp med 1GB kort.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...