Utaraptor 0 Postad 26 Februari , 2005 Jag har köpt aluminiumrör på SeaSea som ska vara till kapellbågar. Hur bockar man dem bäst utan att de viker sig? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 26 Februari , 2005 Enkelt: Man använder tänderna! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_PJ_ 1 Postad 26 Februari , 2005 heehee....kanske som han låter! PJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 26 Februari , 2005 Och hur låter det? Jag trodde att jag var ljudlös! :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_PJ_ 1 Postad 26 Februari , 2005 Som du ser ut i truten! ;-) Mvh PJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 26 Februari , 2005 Aha....som aktern på en Bayliner mao! :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GostaU 0 Postad 27 Februari , 2005 För att vara lite allvarlig... Vanliga kapellrör i aluminium brukar gå alldeles utmärkt att bocka över knät, det har jag gjort ett antal gånger utan problem, har aldrig behövt några verktyg. G. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Goffy 0 Postad 27 Februari , 2005 Över avgasknäet??? Gäller att få ner röret bakom motorn då ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 27 Februari , 2005 Rörbock, Biltema, t.ex 15 mm, 149kr /Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Nicklas Ericsson Postad 23 April , 2005 [RÖD]Hur mogna är ni egentligen???[/RÖD] Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 24 April , 2005 Det finns alurör med tjockare väggar, de går att bocka äver knät. Rostfria rör eller tunna alurör är tvungna att bockas i maskin eller med rörbocksverktyg. Att fylla rören med sand låter som en skröna, enl. mig. /Persk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst xander Postad 24 April , 2005 Jag fyllde mina med lagom tjock kabel och böjde dom över den tjockaste delen på lyktstolpen. Jag brände en över knät först. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser