Gå till innehåll
fredag 08 november 2024
hitmaker88

Bravo III douprop XR

Rekommendera Poster

Hej,

Jag har efter att ha lämnat in min båt med Mercuiser 5.0 MPI och Duoprop med fyrbladig inre propeller fått dem ersatta med en duopropp med trebladig inre propeller. Verksataden hävdar nu att det är ovanligt med XR på 5.0 MPI och att jag inte skulle få en sådan på försäkringen. Jag misstänker dock att de inte har kollat upp detta och beställt fel propeller och jag vill inte bli blåst. Är det någon som vet hur stor påverkan detta har och vad prisskillnaden är?

Tacksam för info.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Från Brunswicks hemsida.

19.02.2013Mercury Marine introducerar ny serie Bravo tre-propellrar för båtar med DieselmotorerBravo III Diesel-propellrar är det givna valet för båtar med Dieselmotorer mellan 250 och 350 hk som har Bravo III-drev.Bravo III Diesel-propellrarna kommer i rostfri matt design och erbjuder oöverträffad acceleration. Tack vare stor diametar och fyra blad i den främre propellern och mindre diameter och tre blad på den bakre skapar man ett otroligt grepp och minskad kaviataion.Dagens överladdade motorer ger högt vridmoment vid låga varvtal säger Dirk Bjornstad, Ansvarig för Mercurys propelleravdelning. Bladens lutning och yta på Bravo III Diesel-propellern förmedlar kraften genom vattnet på bättre sätt vilket gör att båten kommer snabbare upp i plan. Det tillåter även bättre gångegenskaper med mer stävlyft.För tyngre båtar som har dieselmotorer och Bravo III-drev erbjuder de nya propellrarna bra prestanda till ett överkommligt pris.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok, det är då kanske ovanligt att jag hade den som standard på min 5-liters bensinare. Jag får väl testa med den tre-bladiga och se om jag märker stor skillnad. Förmodligen får jag en båt som är tyngre upp i plan men med en något högre topphastighet.

Tack för input.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...