sierra 0 Postad 18 Januari , 2005 bäste thure jag ser att du äger en searay 26 den båten är säkert jättefin och du har ju bara att sätta den i sjön och åka .bra kul för dig men du behöver inte kommentera som du gör om andras båtar. visst är skandäcket i smalaste laget men det är inget större problem att gå på. :roll: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sierra 0 Postad 18 Januari , 2005 jag tycker att du har fel man skall se det som att man får helvetes mycket båt för pengarna och man har dessutom råd att ligga hela sommaren i gästhamnar och äta krogmat :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mankan 1 Postad 18 Januari , 2005 Hur kan man utala sig om kvalitet när man köpt en båt för 400000 och sen behöver totalrenovera den. Det är inte rns Bayliner! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_PJ_ 1 Postad 18 Januari , 2005 Just så står det i Thures sjöbod! LMAO PJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_PJ_ 1 Postad 22 Januari , 2005 Thure, jag har kompisar som ägt/äger Sea Rays och det är mycket fina båtar precis som Bayliners. Bägge ägs av Brunswick som dessutom äger Mercruiser som levererar motorer och drev till bägge båtarna. Både Bayliner och Sea Ray är bra båtar, tyvärr så råkar Bayliner vara märket man pissar på utan anledning. Jag tycker den här Bayliner Bashingen är obefogad då det inte finns substans i ryktena som går. http://p076.ezboard.com/fbocwebfrm39.showMessage?topicID=5.topic Mvh PJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seafl0wer 0 Postad 22 Januari , 2005 Hej! Ha ha ha ha .. Thure nappade direkt jag nämde V70 och BMW och SAAB :-D citat: Sen att du gemför en VOLVO med en BMW. HA Det är som å jämföra en eka med en Nimbus. Så otroligt förutsägbar kommentar så det är inte bara sant ..... :-D Snacka om att svälja betet .... tänk om man kunde köpa lika förutsägbara beten i fiskeaffärena också ... vilken fiskelycka !!!! typ Ska fånga lite Stor-Fisk idag, ett st Bayliner-bete tack :-D Thure, du räddade min dag idag :-tackar mvh // mats ps. Och ska vi snacka om att lägga till vid skärgårdsöarna så är nog min budget-styrpulpetare det bästa alternativet ... bilden visar ett ställe där garanterar inga större båtar skulle riskera att gå in ...:-D ds. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_PJ_ 1 Postad 22 Januari , 2005 Tada! Seaflower my hero! Tack! PJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_PJ_ 1 Postad 22 Januari , 2005 Öh, en sak till (som Columbo deckarn sa) när man ber om konkreta saker/fel på Bayliners så blir det väldigt tyst! Jag undrar varför? :-tackar :-Tack :-tackar :shock: PJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_PJ_ 1 Postad 22 Januari , 2005 http://p076.ezboard.com/fbocwebfrm39.showMessage?topicID=5.topic Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Leedmann 0 Postad 23 Januari , 2005 självklart vågar man det!!! Denna tråd är ju löjlig....varför skulle man inte köpa i Bayliner? Man får enormt mycket båt för pengarna. vissa säger att man ska akta sig för de gamlamodellerna? gäller inte det alla båtar och båtmotorer? bättre med nytt än gammalt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ryssen 0 Postad 23 Januari , 2005 Tjena, jag har alltid trot att Bayliner är usla båtar bygda av kartong liknande matrial. Dock så hör man ofta att ägarna själva ofta är nöjda med dom flesta av båtarna, värkar ju som det är en del modeler man ska undvika, men det finns det gäller ju alla märken. Jag håller med om att tråden är lite onödig, vad som borde frågas är kanske om det är nåt man ska tänka på om man köper Bayliner. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Geuppnu Postad 23 Januari , 2005 Vågar man köpa Ryds? Alla har väl läst inlägg om dess kvalitet med delar som skakar loss mm.. Vågar man köpa Uttern? Alla kommer väl ihåg dess gulnande gelcoat på nya båtar.. Vågar man köpa Aquador? Minns att stolen lossnade i ett test i en båttidning på en båt som är bra mycket dyrare än en Bayliner.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 23 Januari , 2005 [KUR]Vågar man köpa Uttern? Alla kommer väl ihåg dess gulnande gelcoat på nya båtar..[/KUR] Vadå är det ett vanligt förekommande problem ??? mvh Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Leiffen Postad 24 Mars , 2005 Vågar man köpa en Bayliner. Tänk så här Beg Nimbus = 500.000 Beg Bayliner = 200.000 Då har man ju 300.000 till småfix och det räcker ju en bra bit..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gatenhielm 0 Postad 24 Mars , 2005 KÖP EN BAYLINER..OCH DU HAR EN BÅT FÖR LIVET...... Ingen annan vill köpa den begagnad.... tyvärr :-( Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gatenhielm 0 Postad 24 Mars , 2005 Har du kollat infästningen av deras knappar och lite andra detaljer....??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_PJ_ 1 Postad 24 Mars , 2005 Knappar?? Vilka knappar? Och vadå för annat? PJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gatenhielm 0 Postad 25 Mars , 2005 Skulle ju självklart vara KNAPAR går lite för fort ibland, kolla infästningen av dreven t.ex. plastningen där lämnar mycket i övrigt att önska, på en del exemplar, generellt sett så är ju inte dessa båtar byggda för vårt klimat..... Vill du ha fler exempel på avvarter på Bayliner så hör av dig, har ett helt testprotokoll med både vanliga och ovanliga brister...det elektriska t.ex. osv Ha en trevlig påsk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gatenhielm 0 Postad 25 Mars , 2005 Hej Stenson.. Glad Påsk förresten... Håller med dig, kolla priset på en begagnad Bayliner och en motsvarande Nimbus.... så har man hela sagan berättad...och förstår man inte slutet då ska man köpa en Bayliner.... som sagt, Då har man en båt för livet (för ingen annan vill ju ha den) !-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Perra Postad 25 Mars , 2005 Player 31 och 311 vilken succe blev de?? Att klaga på andra märken när man har en sådan båt. Får mej att tänka på ngt om sten och glashus.. Har ägt 2 segelbåtar från albin. En motorbåt från draco. En motorbåt från starcraft. Två båtar från bayliner. Har en kompis som hade player.. Baylinern var den mest lättsålda,och den trevligaste jag haft.Dessutom den med minst problem. Så det blev en till av samma märke.. men det är ju klinkande klart att alla som uttalar sej här har egna erfarenheter??Eller ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Bayliner Postad 25 Mars , 2005 Man brukar ju höra att äga en Bayliner är som att ha en könssjukdom, lätt att få men svåra att bli av med=) Annars så e de fina båtar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_PJ_ 1 Postad 25 Mars , 2005 Kanske kan ni läsa Engelska/Amerikanska....kanske.... :roll: http://p076.ezboard.com/fbocwebfrm39.showMessage?topicID=5.topic http://p076.ezboard.com/fbocwebgeneraltopics.showMessage?topicID=10402.topic Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Jarl Postad 26 Mars , 2005 Kul att höra alla inlägg . Har köpt en bayliner 2755 -89 i höstas , trotts alla varningar. Jag har nu gått igenom hela båten för att leta upp dom 1000 felen som skulle vara där,till min förvåning så hittade jag väldigt få . Okej plyfan i targabågen var inte den bästa,aluminiumbensintank är väl inte det bästa och sen är var väl en del elinstalationer att inte rekomdera . Men för övrigt när det gäller båtens uppbygnad typ tjocklek i skrov och infästningar tycker jag att den tll och med var överdriven i vissa fall . Och till dom som inte har varit i usa så består inte hela landet av Maimi,utan halva landet har lika kallt som vi på vintrarna ,och båtsesongen är lika kort . Jag vet dessutom att den här båten går som en drömm i vattnet ,nogot att betänka är att det finns en större kundkrets runt 25000 kr än 85000kr vid försäljning Tack för inlägget Jarl Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gatenhielm 0 Postad 26 Mars , 2005 Byggdes ungefär 300 st Player 31 och 311 i Sverige, formen finns numera i Norge och är numera något modifierad och byggs fortfarande, lives for ever mer än man kan säga om Bayliner, försök och hitta en Bayliner från 1977..... :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_PJ_ 1 Postad 26 Mars , 2005 Gjorde en sökning på en online trader och fick 46 träffar på sök från 1900-1977 så det verkar inte stämma hehe. :-tackar PJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Popeye Postad 27 Mars , 2005 Jorå, pj verkar faktiskt ha rätt. Nästan iaf. Nu var det 44 träffar varav alla faktiskt inte gällde båtar. Fick bla en träff på en Cierra 2150 från´-74 med skrovnummer 84355. Fantastiskt att det finns enstaka exemplar kvar som verkar flyta med en så liten produktion!!! Detta måste tyda på ett oerhört kvalitetstänkande! Mvh Popeye 1974 Bayliner Cierra 2150, 21' 1974 Bayliner 21 Foot Ciera 2150 New engine in this cruiser with lots of space Stock #: 84355 Hull Material: Fiberglass Weight: 3150 Draft: 3' Drive Type: Volvo Engine/Manufacturer: Volvo 225 Horsepower: 260 Engine Year: 2004 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_PJ_ 1 Postad 29 Mars , 2005 ......eller tvärt om, folk som har dom fattar att dom bara blir lurade på $$$ om dom köper annat :-tackar :-tackar PJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_PJ_ 1 Postad 29 Mars , 2005 Threadfarting.... :roll: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_PJ_ 1 Postad 29 Mars , 2005 Verkar troligt ;-) Mvh PJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 192 Postad 1 April , 2005 Snarare: - Thread = tråd - Farting = fiseri = ungefär 'trådbajseri', dvs uppradade inlägg utan substans. Och snälla, smajlies är till för att markera en känsla som inte framgår ur den skrivna texten, t ex att det man skriver är ett skämt, inte ett attribut som varje mening skall börja med. Det går liksom inte att läsa trådarna då. Bara ett tips i all välmening. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser