Paps 0 Postad 16 Juli , 2013 Hej! Står i begrepp att köpa en Windy 37 Grand Mistral eller en Windy 34 Khamsin från ca 2003-2006. Har varit och tittat på två stycken i 37:or HT utförande. Nu har det även dykt upp en Khamsin 34:a som frugan blev väldigt förtjust i. Jag har ännu inte provåkt någon av dessa båtar. När jag nu själv försöker jämföra så faller mitt val på 37:an men sannolikt då i DC utförande. Är det någon som äger/har ägt någon av dessa båt typer som kan ge mig lite goda råd inför ett sannolikt köp denna säsong. En annan intressant fråga är förstås DC vs. HT...? Det känns extra viktigt att valet av båt blir bra då jag är av uppfattningen att den dagen det blir dags att sälja blir det relativt svårt så det är nog klokt att pricka rätt från början och behålla så länge som möjligt. Tacksam för alla sorts råd och tyckanden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 289 Postad 16 Juli , 2013 Vill påstå att det är rätt olika modeller de två. Om ni planerar att vara ute mycket så är 37.an att föredra. Större och bekvämare utrymmen 34.an är nog väldigt svårsåld den dagen det är dags. Tror många ser på den mer som en ut över dagen/weekend båt. Fler köpare på 37.an. Själv hade jag nog valt en med HT Föreslår att du kollar båtar i UK med tanke på hur lågt pundet står Frakten fixar jag Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Paps 0 Postad 17 Juli , 2013 Tack för feedback och kloka råd, som jag tar till mig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 289 Postad 18 Juli , 2013 Ja det är nog bara modellvalet du har att fundera över Båda är bra båtar som går fint i sjön. Hederliga KAD motorer som brukar hålla bra. Finns enstaka med dubbla Yanmar 315hk vilket jag hade gillat men dom är ovanliga tyvärr En snabb koll på annonserna i UK så gissar jag att man har hemma(Gbg) både 34.an och 37.an från ca en mille och upp beroende på årsmodell. 37.an finns typ enbart med ht där borta En 34 med dubbla KAD300 är nog en rätt kul båt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thundergod 101 Postad 18 Juli , 2013 Som sagt fina båtar men helt olika båtar och tänkta för olika typer av båtliv. Jag tycker ni ska ta en rejäl funderare på vad ni ska använda båten till först. Vet inte om jag håller med om att 34/35 an skulle bli så hemskt svårsåld när det är dags. Vad jag sett så verkar modellen rätt populär även här i Sverige och Windy har alltid haft bra andrahandsvärde här. Ska ni köpa en 34/35 så finns den med tvåå olika layoter, med eller utan solbädd i aktern. Kan dock vara så att det bara är den uppgdarade 35an som har det valet dock. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
loffe 1 Postad 26 Juli , 2016 Gammal tråd men. Vilken väljer man mellan: Windy Mistral 35 HT eller Windy Bora 40. Finns det några erfarenheter här på forumet om båtarna? Årsmodell omkring 99/00. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser