sakatt1 0 Postad 25 Februari , 2005 Jag skulle vilja veta om detta är en lång rigg? Skall ev. köpa en motot av märket Yamaha (40hk, årsmodell -98, KORT rigg) Undrar om det skulle ens passa för denna typ av båt? Min motor som sitter på är av årsmodell -79 och vet inte om det ens är en lång riggad, jag misstänker det. Harr för mig att man kan modifiera om sin kortriggare till en långriggare...om det stämmer undrar jag om någon vet vad det skule kosta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
proppen 0 Postad 25 Februari , 2005 Hej! landkrabba sänder här mått på rigglängder Standardrigg = (Kort) 381mm Långrigg = 508mm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Budda Postad 25 Februari , 2005 Ett enkelt tips - ta fram tumstocken och gå ut och mät på akterspegeln. Mät från botten på båten och upp på akterspegeln(utsidan) till där motorn hänger över på akterspegeln, då får du reda på vad båten kräver för rigglängd. När du vet längden rekommenderar jag måttuppgifterna från inlägget ovan mig. Ha det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sakatt1 0 Postad 25 Februari , 2005 Så enkelt det var då Men vad händer om jag skulle montera en kortrigg på en båt som vill ha en långrigg? Planar den inte ut? kommer antagligen inte att gå lika fort? Vad skulle det kosta och bygga om akterspegeln för an kortrigg? Kanske billiare att modifiera om motorn? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lanzar 0 Postad 25 Februari , 2005 Motorn på bilden har absolut en lång rigg! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefan48 0 Postad 25 Februari , 2005 Det är lång rigg på den motorn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Gutta Postad 26 Februari , 2005 Några tidigare inlägg: http://www.maringuiden.se/forum/;thread=9115&highlight=akterspegel http://www.maringuiden.se/forum/;thread=12471&highlight=akterspegel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser