Jonte_J 0 Postad 14 Juli , 2013 Fick en gammal snurra av farsgubben som han inte fick att gå, och tänkte göra ett försök att få den att snurra på igen. Jag har gnista på stiftet och jag hälde in några droppar bakom stiftet och då gick den någon sekund. Har bytt besinen och kollat bränsleslangar och hade upp förgasaren. Någon har dock varit där före mej och några av huvudena på munstyckena är rejält nötta, så fick inte upp dem. Blåste ur det jag kunde med högtryck och osv, men finns alltså chans att det är skit som bråkar där. Det jag fick upp såg dock rent och snyggt ut. Iaf, det jag undrar såhär i början är ifall det finns något sätt att förbigå förgasaren temporärt för att kunna konstatera att det är just förgasaren som bråkar? Det finns inga tecken alls på att tända när jag håller på drar i startsnöret, helt dött. Den blir inte heller dränkt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonte_J 0 Postad 14 Juli , 2013 Så ser förgasaren ut Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonte_J 0 Postad 15 Juli , 2013 Ingen som har någon idé? :/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonte_J 0 Postad 16 Juli , 2013 Hade upp förgasaren igen och rengjorde. Ev kan soppapumpen ha varit lite lite på snedden senast, men har iaf fått soppa till flotörhuset som den var då. Kan se igenom munstycket som går därifrån (eller ser ljus igenom när jag lyser med lampa). Ska skruva ihop allting imorgon, men har en känsla av att det kommer vara samma sak. Rengöringen kändes inte som att den skulle gett något. Det jag inte hittade var tomgångsmunstycket, så ev kanske det är fast, men nog ska väl motorn kunna starta iaf? Förövrigt var det rent och fint i förgasaren från början... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonte_J 0 Postad 16 Juli , 2013 Skruva ihop nu iaf, men ingen lycka :/ Den hosta igång lite, men inte så att jag skulle säga att den gick. Nu är jag helt utan idéer :/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser