Gå till innehåll
lördag 01 februari 2025
Gäst Weber

Westline 24 WA

Rekommendera Poster

Gäst Weber

Vi är som oftast tre stycken i familjen 2 vuxna och en liten på 2 år. Samt emellanåt två stycken barn till under 15 år. Skulle det funka bra med en Westline 24 eller blir det för trångt?

Det blir mest utflykter över helgen som båten kommer brukas.

Jag skulle vilja höra erfarenheter av er som har eller haft en sådan båt.

Mycket båt för pengarna men jag kan tänka mig att den är trångbodd i ruffen? Man får ju en relativt ny båt för runt 500000 kr. Det är väl det som lockar mest!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Weber

En ny med diselmotor börjar på 800000 och uppåt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

den där på bilden kostar runt 500000 med en 175 hk utombordare.

Med diesel runt 600000:- snabb räknat.

Cabinen är 3 meter lång och 2,3meter som bredast.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Var i TS inlägg eftersöker han en aluminium DC? Sluta upp med reklamen för något han bevisligen inte söker, två helt olika båttyper.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Jag har lite erfarenheter att delge då jag varit ägare till en Westline 23WA(Utombordar varianten av samma båt)...under flera år (2004-2009). 

Vi har merparten varit 5 i familjen som använt båten till flera dagsturer samt c:a 20övernattningar per säsong och jag/vi tycker att detta har fungerat bra, men det är compact-living och det är en vackert väder båt. 

Längre regnperioder tillbringas inte i båten för familjefridens skull :-) 

Personligen skulle jag ha siktat på en 2006 eller nyare om jag hade varit dig då du i så fall får det nya skrovet med lite skarpare bottenvinkel(Ger dig lite mer komfortabel gång), motor alternativ kvittar då alla är bra enligt min utsago...om du nu inte har krav på att vara snabbast i viken? (Jag hade en Yamaha 150hp vilket gav en en marschfart på mellan 25-30knop och bränsleförbrukning på strax under litern/distans)

Har du fler funderingar är det bara att skriva och fråga!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...