75magnus 1 Postad 12 Juli , 2013 Hej alla. Har fått lite bekymmer med min aq145. Upptäckte för några dagar sen att jag har en avgasläcka vid 4:e cylindern. Trodde det var limpan som gett sig men med närmare efterforskning ser jag att det är toppen som har gett sig precis innanför packningen. Funderar på hur jag ska lösa detta på ett bra sätt så det håller. Har läst lite och det verkar vara ett ganska vanligt fel. Tips mottages tacksamt! Mvh Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 541 Postad 13 Juli , 2013 Volvo penta har en lösning på ditt problem. Man använder en specialfräs, och tar upp ett större hål i porten, och monterar en ring i hålet. Om bara skruvhålen till limpan finns kvar, går det att åtgärda med denna metod. Man kan göra det med toppen monterad. Hör med någon Volvo Pentaverkstad, så kanske du kan hyra verktyget. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
75magnus 1 Postad 13 Juli , 2013 Jag har pratat med Drevia men dom hade inte fräsen. Jag ska ringa runt på måndag och höra på andra ställen. Annars får jag väl lyfta av toppen. Har någon annan något mer förslag om jag inte hittar fräsen? Mvh Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 255 Postad 13 Juli , 2013 Hej. Kontakta mig på 0708-167477 eller sankt.anna.marin@telia.com. Jag har fräsen och ringar att sätta i. Ingemar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser