Micke_K 0 Postad 10 Juli , 2013 Har ett problem med vår motor till jollen. Igår var jag ner till för att Fixa med jollen inför semetertrippen och passade på att testa genom att köra från rampen till båten. Allt gick bra motorn startade efter några drag jag och grabben släppte loss men kom bara en liten bit i hamnen när den dog och ville inte starta igen. Rodde till vår båtplats ptovade igen men den ville inte starta. Fic för mig att det kanske berodde på dålig soppa så jag åkte och tankade ny soppa. Nytt försök 2 timmar senare och den startade nästan direkt och gick fint i kanske 3 minuter innan den dog igen och ville inte starta hur jag än drog i snöret, gav upp tog med mig motorn hem igen. Idag fick jag för mig att låta testa den igen satte motor i en testtank och den staratde på första försöket och gick i 3 minuter innan den dog. Verkar som att den får soppa, har bytt stiftet, nytt bränsle. En bekant till mig sa att det låter som att cdi boxen är trasig, jag har ingen aning. Tar tacksamt emot tips. Tack och lov ha jag nu ftt låna en 5hk motor att ha med mig på semestern så grabben har nåt att göra/leka med. Motor: Mercury 5hk 2 takt (säkert 15 år gammal.) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
polxlt 0 Postad 10 Juli , 2013 Tändspole, stator, defekt? Mät upp och kolla Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser