pseudonym 1 167 Postad 10 Juli , 2013 Har nu sålts av konkursförvaltaren. Ny ägare är Rune Gillholm som driver Gillholms marina vid Kornhalls färjeläge utanför Kungälv. Undrar hur han ska få fart på skutan igen? http://www.svd.se/naringsliv/battillverkares-konkursbo-salt_8336890.svd Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 530 Postad 10 Juli , 2013 Har svårt att se att NW kan leva vidare utan det engagemang som de förra ägarna hade. Nu driver de visst en till viss del konkurrerande verksamhet. Kanske försvårar? Hoppas att nye ägaren har både idéer och engagemang. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 10 Juli , 2013 Tror personligen att det tar ett antal år innan det finns en marknad igen för dessa produkter, kanske lägga rättigheter och formar i malpåse 5-10 år? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 10 Juli , 2013 Personligen tror jag inte det räcker faktiskt. Den klassiska båttypen med flybridge är nog på utgående. Nu vill folk ha negativ ruta som på Delta och liknande modeller vilka verkar sälja som smör i solsken eller åtminstone bättre än vad Nord West lyckades med. Najad är liksom NW för dyra båtar helt enkelt, folk vill inte lägga de pengarna de kostar och vill nog heller inte belåna upp till hustaket i fastigheten. De glädjedagarna är nog över. Ska man få ut folk på vattnet krävs det nog billigare båtar i framtiden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 10 Juli , 2013 Tyvärr har du nog rätt, något håller helt klart på att hända med generationerna efter oss, se bara hur mycket båtplatser det annonseras ut numera, min marina skulle ju anlägga en brygga till med 20 platser, men intresset är svalt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 10 Juli , 2013 Även i vår hamn är det en hel del tomma platser på bryggorna. Kanske 10% är ledigt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thundergod 101 Postad 10 Juli , 2013 Bara önska lycka till. Undrar vad köpeskillingen blev? Han måste ju ha hostat upp en del iom att Swedbank godkände affären. Jag tror helt klart att det går att få snutt på verksamheten, men i mycket mindre omfattning. Säg kanske 20 båtar om året eller liknande. Den marknaden kommer alltid att finnas fär den typen av produkter. För mig är det helt naturligt att fly-båtarna är på nedgång. Främsta orsaken är det fina sportyachts med hardtop som har lanserats de senaste åren. De mindre fly-båtarna drabbas nog en hel del av den trenden. Det är antagligen bara de kunder som verkligen måste ha en övre styrplats/fly som väljer en fly i 40-50 fotsklassen i stället för en sportyacht med HT i dagsläget. Edit: betydligt mindre volymer som sagt.. http://www.batliv.se/article.asp?newsid=6759#.Ud2XUW3-tsU Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thundergod 101 Postad 10 Juli , 2013 Förresten, vad är det för konkurerande verksamhet de gamla ägarna driver numera? Nytt båtmärke på g? Sorry en enkel goggling visar att de b la säljer begagnade NW. http://www.blocket.se/bejema Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser