Gå till innehåll
torsdag 19 september 2024
Smugglerherren

Letar efter manual och hjälp med min motor.

Rekommendera Poster

Hej! Mitt första inlägg här på Maringuiden, tänkte kolla om ni hade tid att hjälpa en nykomling en bit på vägen. 

Har efter lite om och men äntligen fått motorn som tjurat så att nästan gå på tomgång som den ska. Motorn i fråga är en Mercury black max 200hk årsmodell 89. Har ej vart använd de senaste 3 åren av förra ägaren men nu spinner den igen. Hostar dock fortfarande när den är kall. 

Har efter en massa efterforskningar här i närområdet av lokala marin företag fått veta att jag som privatperson inte kan på något sätt få tag i en service/repair manual till min motor då enbart auktoriserade verkstäder har tillgång till dessa/får köpa dessa vilket låter urlöjligt att behöva tanka dem med pengar för att göra enklare felsökningar.

Detta har gjorts hittils: Bytt bränslefilter, rengjort förgasre/munstycken, gjort en såkallad link&sync av spjäll och reglage men hostar fortfarande något när den är kall, förmodligen såkallad lean caughing.

Någon som har något tips på vart man kan vända sig för att få tag i en manual till en såpass gammal snurra? Känns så omständigt att gå tillväga så som jag gjort hittils och felsökt genom att testa från grunden utan någon som helst vetskap om motorn sedan innan. Alla tips och erfarenheter är varmt välkomna. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...