Gå till innehåll
fredag 08 november 2024
agilbert

Gasta vecka 31 i Göteborgsområdet??

Rekommendera Poster

Hej!

Finns det någon som skulle vilja segla med mig vecka 31. Jag är 34 år och vill gärna komma ut å segla med några el någon i ungefär samma ålder. Seglar även gärna på helgerna men har min semester vecka 31 då jag kan vara ute hela veckan.

Hör gärna av er så kan vi snacka vidare.

/Anna

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns det inga i min ålder som seglar längre å vill ha med en gast?? Kan även gå ut med min maxi men jag e inte van att segla den själv.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tråkigt nog är jag inte i din ålder. Men jag svarade dig i din förra tråd om att jag kan följa med dig ut i din Maxi så du får den vana du behöver för att kunna hantera den själv.

Jag har en båt i samma storlek, Dominant 78 som är mycket lättseglad, även ensam klarar jag den lätt även med genakern uppe. Så en Maxi kan man lära sig hantera ensam om man är stark nog för att dra i tamparna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Verkar inte finnas någon i min ålder som seglar längre! Är seglingen utdöende el vad är det frågan om?!

När har du möjlighet att segla? Jag vill gärna lära mig hantera min egna båt. Jag har semester nu med mina barn så denna och nästa vecka kan jag i princip när som helst. Om du är ok med smågastar på båten. Dagsutflykter funkar ju alldeles utmärkt. Måste får lite sjövana känner jag. Som det är nu vågar jag mig inte ut själv med barnen.

Hör av dig!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tyvärr har jag ingen semester förrän i mitten av augusti. Jag kör långtradare för Dagab med matvaror på oregelbundna tider, men vet att jag är ledig nu på söndag och troligen tisdag, onsdag nästa vecka så långt och kanske nästa helg oxå.

Jag skickar dig ett PM via maringuiden så får vi se sedan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det finns absolut folk i din ålder som seglar eller har båt. Dock tror jag din fråga är ganska ovanlig. De flesta i vår ålder har barn och planerat semestern i detalj sedan länge. Denna plan inkluderar vanligtvis inte att ta ombord en helt främmande människa under en vecka... Måste tyvärr erkänna att jag aldrig ens skulle överväga detta och tror alla jag känner som har båt instämmer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Känns helt klart lite underligt när en så skicklig seglare och instruktör som pseudonym negligeras och TS söker en person i egen ålder samtidigt som det viktigaste är att lära sig segla sin egen båt.....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nja tycker ni e lite negativa. Tänkte inte direkt att jag å mina barn skulle våldgästa eran båt utan mer om det va någon annan som var i samma situation som jag som ville komma ut å segla. Jag vill lära mig segla min egna båt men samtidigt träffa nya kontakter som man kanske kan fortsätta att segla med el möta upp ute på någon ö. Jag ställde frågan tidigare i våras å fick några svar bl.a. från pseudonym men sedan har seglingsfrågan legat på is av anledningar ni inte har att göra med.

Jag ser inget konstigt i att segla med främmande människor e ju samma som folk som söker resesällskap. Man behöver ju inte lämna hemmahamnen första dagen utan lära känna varann lite först å se om man tycker att det skulle funka bra att segla tillsammans.

Önskar er i varje fall en trevlig segelsemester!

Pseudonym du kanske kan maila mig ist?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skrev ett igår kväll, men som vanligt funkar inte detta med MG:s mejlservice. :-(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag nappade på annons att gasta på en längre segling för tre år sedan vilket ledde till segling med folk som var 35-50 år över min ålder. Det funkade kanoners då jag stod för syn, hörsel och pill med plottern, de andra för erfarenheten ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Haha ja men exakt alla har sina starka sidor :) Jag har med varit ute å seglat med folk långt över min ålder å därför tänkte jag nu det kunde va kul att segla med några i ungefär samma ålder denna rundan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...