Vegavarvetrunt 0 Postad 8 Juli , 2013 Hej. Har precis köpt mantågsnät och då jag inte har använt mig utav ett sånt här tidigare så har jag lite problem med monteringen. Det är givetvis enkelt att fästa den med vajrarna som går längst med upptill och i mitten, men då jag saknar en relingslist har jag svårt att fästa den nertill då jag helst undviker att borra hål i skrovet. Hjälp!. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JWlund 0 Postad 8 Juli , 2013 Ta en tunnare lina och vira längst med nedersta hålen, spänn sedan linan hårt mellan mantågsfötterna. //Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
naffatS 3 Postad 8 Juli , 2013 Jag hade samma problem med min båt. Jag hårdspände en 4 mm polyesterlina mellan mantågsstöttornas fötter. I denna tränsade jag sedan fast nätets nedre del. Staffan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lizardking 7 Postad 8 Juli , 2013 Jag spände en rostfri vajer som hålls av linförare som sattes på varje mantågsstötta. Vajern spändes med vantskruvar. Jag hade linhållare i plast men hittade i metall på Benns. http://www.benns.se/pub_images/large/stanchionlead_8283.jpg /Micke W Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tollef38 2 Postad 9 Juli , 2013 Hej! Har ganska stora rutor på nätet, ca 80 x80 mm, och har fäst dom med buntband, kortaste sorten, både i den översta rostfria viren och i en spänd rostfri tråd längst ner. Buntbanden gör det enklare att flytta rutor som har kommit fel än om man lindar med en lång tunn lina. Också enklare att demontera nätet om man vill ta bort det på hösten, vilket jag inte gör. Sommarhälsningar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser