Northsea 3 Postad 7 Juli , 2013 Har ett 290 DP drev. Hur ofta ska dessa servas? Service och ompackning är väl samma sak? Märker att allt fungerar som det ska, inget missljud och oljan är fin. Men när jag läser annonser verkar det som folk servar drevet hela tiden.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 8 Juli , 2013 Man servar drev isamband med upptagningen på hösten ! Packboxar byter man om och när inte drevet håller tätt! Det kollas med hjälp av en vakum/tryck mätare ......eller när det gått för långt , att det är vatten i oljan ! En undran ...tänkte du låta bli att serva , med tanke på din frågeställning ? Mao...köra tills oljan ser grumlig ut och det låter illa..... :-0 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Northsea 3 Postad 8 Juli , 2013 Nej, drevet ska av i vinter och då tänkte låta en firma köra en service på det. Men om det ska packas om eller inte - det är frågan jag har (när det inte visar någon tendens till problem). Vet att ett nytt drev kostar mycket pengar så i den aspekten antar jag att det är en god ide. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 8 Juli , 2013 Jo, man spar massa sköna slantar genom att ligga några steg före :-) Bra tänkt ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser