JuggeM 1 Postad 4 Juli , 2013 hej min nya bojsten har rostfritt stål i öglan. så utan större eftertanke kopplade jag rostfri kätting med dito schackel. bojen jag köpte är av galvat stål. nu rostar det som f-n på bojen. vad gör man ? Ligger i Östersjön, finns det rostfria bojar ? /Jugge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JuggeM 1 Postad 4 Juli , 2013 Skall prova med zinkanod på bojen, Hamnkapten tyckte det var bättre att det rostar där man kan se det ist. f. på botten. /Jugge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 5 Juli , 2013 Håller med hamnkapten... Kan du även testa detta? Ta loss kedjan och sätt en kort stump snöre mellan. Ett rostfritt beslag istället för splits i en ände och galvat i andra. Snöret bör förstås vara ganska rejält. Finns att köpa grova linor med blyinlägg och plast runtom, gjorda just för bojlinor. EDIT stavfel pga paddans idiotiska förslag på helt nya ord... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JuggeM 1 Postad 5 Juli , 2013 bra tips, man tackar. /Jugge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser