Vadbruse 0 Postad 3 Juli , 2013 Körde in i en lina och packboxen började läcka = vatten i drevet. Varvet lyfte båten och försäkringsbolaget kontaktades. Detta var 20/2. Drevet plockades av och båten hamnade i vinterförvaringshall. Det konstaterades att det kommit vatten i drevet. Sedan hände ingenting... Besiktningsmannen har regelbundet hört av sig till varvet för att få en kostnadsberäkning, men inte fått något svar. Jag har regelbundet varit på varvet (2-3 ggr / vecka) och frågat hur det går. Enligt varvet saknas en detalj till ett lager, vilket man beställt, men fått fel delar 4ggr!. Besiktningsmannen ringer, men de svarar inte på hans nummer, han mejlar men får inget svar. Jag får varje gång höra att de gör vad de kan, men att de får fel delar. Båten lyftes alltså i mitten av februari och nu är det juli. Vad gör jag? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Soumi_batti 3 Postad 4 Juli , 2013 Försök få fram info om exakt vilken del det är, samt var verkstan försöker beställa den. Och jaga sen livet ur leverantören tills de får fram delen. Alternativt hitta annan leverantör som har just den delen. Eller beställ den från utlandet. Att plocka hem drevet från verkstan är troligen ingen gångbar väg då drevet antagligen ligger nedbrutet i smådelar. När man håller på med båtar och båtprylar får man vara envis som en åsna, påstridig som en kärlekskrank italienare samt tyvärr alltid förutsätta det värsta om folk. Vilket av någon outgrundlig anledning nästan alltid slår in också. Logiken till det är att för verkstan är det sak samma om din båtsommar blir spolierad. Bara att dra en vals om felbeställning, sen en kopp kaffe på det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Weber Postad 4 Juli , 2013 Helt rätt som föregående snackar om! Dom som har hand om din båt har ju säkerligen vissa kontakter som dom anlitar. Dom gör sällan en frågeställning runt om kring dessa kontakter. Så vissa prylar jagar man rätt på själv dubbelt så fort som andra gör. Ibland så finns ju inte tiden för att sitta och leta prylar i timmar framför datorn. Utan varvet förlitar sig till sin kontakt och kontakten förlitar sig till sin kontakt. Så kan det ju hålla på länge...! Själv är bäste dräng! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling Postad 4 Juli , 2013 Beställer man en detalj och får fel 4 gånger så känns det mer som en lam förklaring till något helt annat. Ett båtvarv som inte mer förstår att ägaren vill ha sin båt i sjön är ju inget seriöst varv. Dessa varv finns det några stycken av... Frågan kommer upp lite då och då om dessa båtvarv som verkar leva ett slags parallellt universum och det är obegripligt att man från dessa företag faktiskt tror att kunden vill återkomma, nästa gång. För att inte snacka om att words spreads. Normalt sett lever all båtbusiness på nöjda kunder som återkommer och kunder som rekommenderar. Ingen båtägare råkar liksom bara gå förbi ett båtvarv. Man kollar noga upp och får kostnadsförslag. I detta skall också ligga en slags tidsestimat för att inte, som TS, hamna i en prekär situation där man inte riktigt vet vilken fot man ska stå på. Trist situation! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vadbruse 0 Postad 4 Juli , 2013 Tack för era svar! Varvet har helt klart för lite = ingen konkurrens. Det märkliga är att de ignorerar besiktningsmannen. Han är besiktningsman för många försäkringsbolag. Han kommer aldrig att rekommendera detta varv, vilket medför betydande tapp för dem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 4 Juli , 2013 Vem är din besiktingsman ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser