svante_wester 0 Postad 3 Juli , 2013 Hej! Har tyvärr grundstött min Comfort 32 och skadat rodret rejält. Har pratat med en fack-person som kan åta sig att reparera rodret, men han säger att det bästa vore att byta ut rodret helt och hållet. Nu undrar jag om det kan finnas någon som vet hur man kan få tag på ett nytt eller begagnat roder till en Comfort 32. Alternativt så måste rodret repareras och då är jag intresserad av att få de exakta måtten på ett sådant roder. Finns det någon därute som kan ha dessa uppgifter och är villig att dela med sig av dem till mig? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 562 Postad 3 Juli , 2013 Om man går in i menyn till vänster så hittar du rubriken Medlemmars Båtar. Söker du på Comfort 32 så hittar du ett 20-tal medlemmar som har uppgett att de har/har haft denna båt. Testa att maila dem och fråga direkt. Kan vara lite svårt nu att mäta/malla roder när de flesta ligger i sjön kan jag tänka mig. Edit: Stavfel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Consensus 5 Postad 4 Juli , 2013 Är roderaxel och/eller tenar krökta? I vilket fall som helst så gör du klokt i att återanvända det du har, åtminstone som mall till nytillverkning. Kolla med Comfortbåtar i Arvika ifall de har formarna till roderhalvorna kvar. Med lite tur så kan du få låna dessa. Hjärtstock mm kan ju vilken maskinfirma med specialitet på rostfritt snida ihop. Men jag skulle nog överväga att handla allt på Jefa.com så att du får moderna lager, ny rattstyrning, osv. Vajerstyrningen med vajerhöljen på comforten är ren öken, helt utan roderkänsla. Har du rorkult så är allt enklare! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Geckogocke 0 Postad 14 Juli , 2013 Kolla på det här : http://batsystem.se/databas/images_and_pdf/catalogue_pdf/Jefakatalog_2012.pdf Kanske inte säger så mycket om måttet på just din C32 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser