Gå till innehåll
onsdag 29 januari 2025
Knecke

Söker någon hamnansvarig

Rekommendera Poster

FInns det någon här som är ansvarig för en större eller mindre hamn och dess medlemsregister/fakturering/köhantering ?

Jag har lite frågor...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte ansvarig, men har lite koll på hur det fungerar i de hamnar jag är medlem i. Och det finns säkert många fler än jag, antagligen med mer kunskap, som kan hjälpa dig..

Så släng iväg de frågor du undrar över

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En bra grej är annars att ställa själva frågan direkt i forumet..?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det kan man tycka, det här är dock av lite annan karaktär än en forumpost i nuläget. Jag kanske återkommer i ämnet senare :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Haha, ja den har jag sett här några gånger :)

För att stilla er nyfikenhet så handlar det om ett litet it-projekt, behöver ställa lite detaljfrågor till någon som har lite inblick.

Phillip: Fick du något meddelande? Jag skickade via din profil här på mg.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Weber

yes

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Frågan ställdes ju i forumet... Om det fanns någon som hade ansvar om köhantering och medlemsregistrering... Resten ville ju TS ta med den som hade inblick om detta, och resten är mellan dem... Vill du ta del av det, så maila i så fall TS och fråga om TS vill lämna ut resten...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur kul blir forumet om alla började ställa frågorna så? Finns det någon som har en motorbåt med inombordare jag kan malia lite frågor till..?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tja... Så kul som man själv vill att det skall bli... Det kan ju finnas en anledning till att TS endast ville ha saken mellan TS och en som hade insikt om det hela... Tänkt på det?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

TS frågade, och TS fick svar... TS nöjd... Har du något problem med att TS fick svar på sin fråga...?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Maken så stönig man kan vara. Du får gärna hänvisa mig till hur jag annars får tag i någon som har lust att svara på lite frågor. De sökkriterierna tillåter tyvärr inte eniro och vad passar då bättre än att hänga ut en fråga på ett forum där det florerar båtmänniskor ?

Vilka frågor jag skriver på forumet behöver du inte argumentera om, passar det inte så gå vidare till nästa tråd!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som Peter_K menar att ett ÖPPET FORUM skall var ÖPPET för att undvika att samma fråga skall ställas hur många gånger som helst p.g.a att svaret inte finns ÖPPET då det mailats privat mellan TS och den som svarar på frågan som exempel kan nämnas om jag söker på 280 drev får jag 1000 träffar om jag sedan specificera frågan närmar är chansen stor att jag hittar en förklaring på min fråga så med TS Kneckes tillvägagånssätt hade jag fått upp 1000 träffar med svaret Jag skickade dig ett epost! :) och hur hjälpt är jag av det med mitt 280 drev så jag håller med Peter_K helt och fullt.

Knecke visst kan du tycka att vi på detta forum är Stönig (Vad nu det betyder) men ställ en öppen fråga från början då detta är iden med detta forum annars får du söka andra vägar att finna vad du söker och detta ligger knappast på vårat bord att ge dig info var du kan finna ditt svar ett förslag är att ringa/maila runt till ett antal båtklubbar och sedan sammanställa resultatet och och kanske finner du svaret där

/Kenbja

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst MaxSchmeling

Bra formulerat, undrar om poängen tar...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är väl ändå upp till frågeställaren att bedöma om karaktären av frågan är en sådan som ska finnas på ett forum?

Min fråga kanske gäller sådana saker som, den som svarar, kanske inte vill diskutera offentligt ?

Min fråga kanske gäller ett projekt som jag ännu inte vill lyfta fram offentligt?

Min fråga kanske mynnar ut i en konversation på lång sikt om dessa frågor?

Min fråga kanske helt saknar motsvarande sökresultat?

Sluta tjafsa om vad man ska använda forumet till, jag jobbar inom IT och medverkar på många forum och aldrig någonsin har jag sett något liknande höna-av-en-fjäder beteende som detta.

Det är dessutom ingen som har bett dig att bistå med information om du inte önskar, jag frågade på ett öppet forum, då frågar jag öppet vad jag vill annars får du oerhört gärna påvisa regler för att man inte får fråga såsom jag gjort.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, att det är ÖPPET är väl bra... Och då också i den meningen att ställa en ÖPPEN fråga i ett ÖPPET forum... Där TS fått ett ÖPPET svar...

Hela Västra Götaland... Vad är problemet med er?

TS har ställt en fråga, TS fick svar... TS nöjd... Det är även det vad som är meningen med ett ÖPPET forum... Att få svar på en fråga...

Jag har ställt kryptiska frågor många gånger i detta forumet, och fått svar... Jag nöjd... Vad anser ni att ert problem ligger där...?

Jag såg rubriken, jag läste frågan, jag såg att TS fick svar, jag såg att TS blev nöjd med svaret och att TS mailade frågor till den som svarat... Därmed är tråden utagerad - Åtminstone för min del, då jag anser att TS fått ett svar som TS blev nöjd med, och den som svarade TS blev på intet sätt grinig över detta som det ser ut som...

Jesses anåda, vad är detta att träta om egentligen??? Hade jag inte vetat bättre så hade jag bett er att ni skall gå från datorn ett tag, och skaffa er ett liv... Men nu vet jag som tur är lite bättre, och skriver just inte de raderna... Sen får ni tolka det hur ni vill...

NOTE: Editerat p g a stavfel...!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja Kenneth_S jag antar att du fick svar på dina kryptiska frågor via privat mail så alla andra kan få glädje av dina erfarenheter och för övrigt så finns inte jag i Västra Götaland utan är en obotlig Stockholmare dock numera i bosatt i Uppland och har ett alldeles utmärkt och innehållsrikt liv där intet saknas så jag gör som du droppar denna tråd

Ha en bra båtsommar här lovas det sol och värme

/Kenbja

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Huruvida jag fick svar via privata mail eller inte, är egalt... Likaså om vissa av mina frågor är/var av allmänt intresse... Det kan ju vara frågor som endast är av eget intresse, och då ställs ju frågan om NÅGON har vetskap om just den saken... Och det var just vad TS gjorde i denna tråd... Och det är bra med det...

Hela Västra Götaland -där f ö jag bor- är snarare ett mildare uttryck för''men för helvete...!'', vilket jag iofs tror att du förstod... Trots att du bor i Uppland.

Ha en underbar båtsommar, och ett undebart liv i övrigt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det handlar inte om en surhet - utan en helt annan anledning. Dels är det så att forumet dör om man formulerar frågor på det sättet som du gjorde. Dels är det som någon påpekade - svaren blir förlorade för framtiden. Men en av de största anledningarna är att risken är stor att du missar svar. Jag är t ex inte ansvarig för kötider, och visste heller inte från början att frågan var IT-baserad. Nu - när jag vet mer kan jag tipsa om det här, som klubbar som är medlemmar i SBU tillgång till det här,

http://www.batunionen.com/Nyheter/Default.aspx?news_ID=183

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har ansvar för en större hamnanläggning. Maila gärna om du har frågor!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...