Gäst Dennis Postad 23 Februari , 2005 Hade tänkt att ge mig på att byta klädseln på dynorna under under ht:n i min Flipper 575 och undrar om det är något att ge sig på för en kille som gått 2 terminer i syslöjden i plugget för x antal år sedan? Eller är det bättre att lämna in till någon som kan sin sak? Någon som klätt om själv här eller vet någon bra firma i Stockholmsområdet som är prisvärda? Någon som har ett prishum? Tack Dennis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
draco 2 Postad 23 Februari , 2005 Hej dennis titta in i mitt foto album,jag har klätt om dynorna det är garanterat billigare. och blir riktigt bra.Lämna in dom går bra men du får räkna med att tyg och jobb till en dyna kostar ungefär 1000kr för en vanlig ligg dyna, om du ska klä om sitt dynor med trä underede så kostar det massor mer. Mina sittdynor som bilderna visar har jag gjort av plyfa 15 mm samt 90mm skumplast. skumplast 90 mm 200*90 cm JYSK bäddlager 375kr skinn/galon 2,5mm 149kr/m. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Dennis Postad 23 Februari , 2005 Hej. Det där blev ju riktigt bra! Mina dynor är utan träunderdel och raka kanter överallt så det borde ju inte vara så svårt att klara av. Nån som vet någon tygaffär som är lämplig gärna i norra Stockholm? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mabe542 1 Postad 23 Februari , 2005 Kilotex, finns både i sickla och järfälla. http://www.kilotex.se/ rätt bra priser Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gunnaro 0 Postad 25 Februari , 2005 Hej Dennis. Det stämmer att Kilotexs priser är bra ibland halva priset mot motsvarande tyg i andra affärer. De köper in partin direkt från utlandet men problemet kan vara att om man behöver kompletera så kan tyget vara slut och det för gott. Dom har inte så mycket att välja på för båtdynor tycker jag men var själv inne och köpte 10 m för några veckor sedan. Glöm inte att köpa 10 mm vadd för att få en fluffigare dyna. Personalen i järfällabutiken är inte så hemma på kvaliteter för båtändamål. Innehållet i mitt tyg kunde dom inte redogöra för och när jag ville ha mögelfri baksidesväv visste dom inte vad jag talade om. Ett alternativ kan vara att kolla hos Östersjökompaniet, S:t Göransgatan 80, Stockholm. Deras tyger finns alltid i tillverkning och finns från drygt 300:- . Dessutom är dom proffs på såna här jobb. Den jag har prata med är dessutom båtägare , har en Bahama 35. Nej nu måste jag leta reda på min nål och tråd, mvh gunnaro. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JDoe 0 Postad 31 Mars , 2005 Om det är dynorna och stolarna du vill klä om så säljer Flipper Marin i täby ett orginal kit som man bara häftar fast, men jag misstönker att priset är runt 5000 kronor för ett kit. Eftersom jag bor i England så skall jag se om jag kan klä om dynorna här. Om du skall kl om dynorna i förpiken så skulle jag rekommendera att dy gör fodral till dom (då kan du alltid ta av dom för tvätt om dom skulle bli skitiga) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser