matpe 0 Postad 30 Juni , 2013 Har precis köpt ny båt och servat motorn en TAMD 41 B. Nu är det bara backslaget kvar. Vad för olja och hur mkt ska det vara i ett MS4A backslag? Tacksam för svar! Mvh Mattias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jokern 0 Postad 5 Juli , 2013 Hej Mattias Jag bytte olja i mina backslag igår (MS4A) och följde volvo pentas rekomendationer, Volvo Penta det. nr:1141573 eller Mobil lube SHC 75W90 (den sistnämnda hällde jag i) och det går 1,7 liter i dem. bifogar även en PDF fil ,,vet ej om det funkar // Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jokern 0 Postad 5 Juli , 2013 Ähh det funkade inte men provar en GIF fil då.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jokern 0 Postad 5 Juli , 2013 Men är ju ingen hacker direkt....gick åt helv... det åkså men det kanske räcker med mitt svar..? // Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
matpe 0 Postad 5 Juli , 2013 Hej Jokern! Jag har redan bytt och gjorde som du. Sög ur den gamla oljan genom oljestickehålet, det tog en evig tid!! Använde handpump. Ni andra som bytt, hur gjorde ni ? Jag fick inte ner slangen från pumpen i botten/tråget på backslaget utan sög på vaccum. Hur ofta byter ni olja i era backslag? Med hopp om en trevlig båtsommar!! Mvh Mattias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzzlon 18 Postad 6 Juli , 2013 Vad blev det för båt? / Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
matpe 0 Postad 6 Juli , 2013 Det blev en Nimbus 3003 -90 ! Lite bättre marschfart och går lite stadigare i sjön än Maximen. Men det gjorde lite ont att sälja Maximen. Man fäster sig ju vid sin båt. Mvh Mattias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser