Gå till innehåll
torsdag 19 december 2024
Marre_S

Vilket bränsletryck och flöde v8 350

Rekommendera Poster

Undrar vilket bränsle tryck o flöde det ska va på en mercrusier v8 5.7L 350 1990. Kör en chris craft scorpion 210 1500kg 1985.

 

För är bra drag ibörjan upp iplan sen upp till 50-60kmh i 30sek sen börjar den hacka lite å små rycka. Sen saktar du ner å pluttrar i nån knop i 1-2min, sen drar du på igen o då går den klockrent. Alles som den lä fylla upp förgasaren/filtret en stund för att sen gå bra. Kör med biltema tryckpump 130l/h med 0,25tryck. Kan det va för lite tryck? För feltema har en till med 0.45 i tryck men samma flöde. Kan den hjälpa? Eller ska man köra med dubbla?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om inte tryckpumpen på 130/h med 0,25bar klarar jobbet, hur ska då en sugpump göra det? Har ej nån mekanisk. Och nej tänker inte köpa nån marin pump som pumpar kubik i timmen för 5 tusen. Tänker jag fel ang sugpump eller suger inte den sämre än en tryck? 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det måste vara något annat fel .

Du har tryckpump så fort du sätter på tändningen så pumpar den fram bensin till förgasaren och fyller flotörhuset och ditt filter .Ditt filter ska var fullt även när du stänger av motorn det ska inte behövas fyllas på varje gång . När du startar pumpen pumpar den ju upp ett tryck . När den har fått upp trycket stannar den då eller tickar den på hela tiden ??.

Har själv 2st  305 or från -94  med mekanisk pump har renoverat förgasarna på dom .  Dom går klockrent   .

// Torgny

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjena, bytte till en som tryckte 0,5bar istället och nu går den bättre

. Men ska byta alla packnigar i förgasaren under veckan. Men har lite problem med (shift cut out switch) problem med att få ur växel och få i backen, för den switch dödar bara motorn ibland en mikrosekund och ibland lägger han av den helt. Är de inställningsdax på dödaren då eller är det dax å byta hela växelplattan? För hittar ingen lös givare å köpa.:-)?

Plus att choke luckan stänger inte helt när motorn är kall så den blir svårt startad, för petar du till choke armen så startar den direkt. Går det att justera (böja) till armen eller lä man byta nått? För lite glappt i choke spjället.

 

Mvh Marre

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Spjället brukar jag låsa i öppet läge med buntband , bimetallen är för seg enligt mitt tycke ! Kompenserar med lite högre varv vid uppstart.

Typ 1500 rpm en stund ....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tror mer på att det är dags att byta växelvajer , går den trögt hänger inte växelplattan med ...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min 350 orkade inte heller efter att bensinen i förgasaren tagit slut. Trots att det var jättebra flöde fram. Men det var skit som hade letat sig in i kanalen fram till nålventilerna. Var som cement. Fick skrapa med en svetstråd efter att ha tagit bort det inbyggda filtret och nålventilerna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har renoverat föggen nu och nu funkar acc pumpen och går mycket bättre

allmänt, men den dör av vid fullgas precis som soppan skulle ta slut, släpper av och ger fullt igen och då går den igen i nån sek. Och går mycket bättre med chokespjället nerfällt. Så det måste jue va soppan som inte räcker till?  Kan luft skruvarna va för långt utskruvade? Förgasarn är en rochster quadrajet 4port? Nått vanligt fel med dom? Har för hög tomgång med/:

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...