Gå till innehåll
lördag 28 september 2024
Northsea

Wallas 800 blir varm, inte het

Rekommendera Poster

Återigen en wallas fråga.. Den tickar igång och blir varm, men inte het.. det går att lägga handen på plattan. Förra helgen var den likadan, men så kom den igång tillslut och blev stekhet. Har haft den på service två gånger nu.. men den är ostabil, ser att det kommer bränsle upp i röret och i returen. Hör att den tickar.. vad göra?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Läste att den startade lättare med hög spänning i batterierna.

Prova starta motorn så du har laddning. Du kanske har för klena kablar så spänningen blir för låg framme vid spisen.

Min är också lite tjurig, blir ljummen sen startar den på andra/tredje försöket med 1min väntan mellan försöken.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kom igång bra under helgen. Men den trilskas lite då och då, dock verkar det vara vanligt bland Wallas apparaterna..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har haft min 800 inne på garanti efter att jag startat om den ganska kort tid efter att den varit igång vilket den tydligen inte gillade. Sedan dess har jag startat och stängt av den i max läge och väntat en lång stund ifall jag måste starta den igen om jag glömt att värma något. Funkat bra sedan våren -10 så jag håller tummarna att inget ska hända.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...